انفجار سالن کنسرت در منچستر/ 22 کشته و 60 زخمی

پلیس انگلیس اعلام کرد در پی وقوع "یک رویداد ناگوار" در یک سالن کنسرت در شهر منچستر در غرب این کشور، دهها تن کشته و زخمی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،پلیس انگلیس تعداد قربانیان انفجار در سالن کنسرت منچستر را 22 کشته و 60 زخمی زخمی اعلام کرد و احتمال تروریستی بودن این حادثه را بعید ندانست.پلیس به جزییات بیشتر در مورد دلایل وقوع این حادثه اشاره ای نکرد.

پلیس انگلیس در حساب کاربری خود در بیانیه ای اعلام کرد "گروه های امداد و نجات گفته اند یک انفجار در این سالن کنسرت روی داده است."
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد مردم در داخل سالن کنسرت "آرنا Arena" که آریانا گرانده خواننده آمریکایی در آن به اجرای موسیقی مشغول بود، به شدت وحشت زده شده اند.
شاهدان بسیاری به مطبوعات و رسانه های انگلیس گفته اند صدای یک انفجار بسیار قوی را در شامگاه دوشنبه در ساعت 22.00 به وقت گرینویچ شنیده اند.
رفت و آمد قطارها به ایستگاه راه آهن ویکتوریا در نزدیکی همین سالن کنسرت متوقف شده است.
به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، پلیس منطقه را محاصره کرده و تعداد زیادی خودروی پلیس و آمبولانس در اطراف سالن کنسرت تجمع کرده اند.
بی بی سی گزارش داد پس از شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در محل برگزاری کنسرتی در شهر منچستر انگلیس نیروهای پلیس و امداد به سرعت به سوی محل حادثه به راه افتادند. به گفته شاهدان عینی پس از انفجار، صدای شلیک گلوله و آژیر آمبولانس ها فضای شهر را پر کرد. حادثه هنگامی اتفاق افتاد که کنسرت رو به پایان بود و مردم داشتند کم کم محل برگزاری را ترک می کردند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد: شبکه تلویزیونی بی بی سی سه شنبه با استناد به گفته های شاهدان اعلام کرد در پی وقوع انفجار در یک کنسرت در شهر منچستر در غرب انگلیس، پیکرهای حدود بیست تا سی نفر روی زمین مشاهده شده است.
بی بی سی افزود پلیس احتمال می دهد این انفجار یک "اقدام تروریستی" باشد.
یک شاهد هم در تماس با بی بی سی گفته است تعداد زیادی کودک در این کنسرت حضور داشتند.
ترزا می نخست وزیر انگلیس انفجار در سالن کنسرت در منچستر را به شدت محکوم کرد و آن را "یک حمله تروریستی هولناک" خواند.
دفتر نخست‌وزیر انگلیس برای بررسی انفجار منچستر روز سه‌شنبه نشست اضطراری برگزار می کند.
تایید کننده:سرلک
کد خبر: 780441

وب گردی

وب گردی