مطهری: آمادگی مساجد برای استفاده از ماه رمضان، خادمان افتخاری می طلبد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد،گفت: غبارروبی مساجد و آمادگی این اماکن مقدس برای استقبال از ماه مبارک رمضان، حضور پر رنگ مردم و خادمان افتخاری مساجد را می‌طلبد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری درباره اهمیت خدمت و توجه به مساجد گفت: به طور کلی از زمان صدر اسلام و آغاز دعوت پیامبر اکرم(ص) همچنین در کلیه جوامع اسلامی، مساجد از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: نبی اکرم(ص) هنگامی که وارد مدینه شدند، اولین کار خود را بنای مسجد به عنوان محلی برای اجتماع و گردآوردن مسلمانان قرار دادند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مساجد، همواره در تاریخ، مبدأ و محلی برای تصمیمات و اقدامات مهم مسلمانان بوده، خاطرنشان کرد: امروز نیز در جامعه اسلامی ما، باید بیش از پیش، مساجد، تکریم و بزرگ داشته شوند تا شاهد هر چه بیشتر حضور مردم در مساجد و پویایی آنها باشیم.

وی ضمن اشاره به بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد، یادآور شد: غبارروبی مساجد و آمادگی این اماکن مقدس برای استقبال از ماه مبارک رمضان، حضور پر رنگ مردم و خادمان افتخاری مساجد را می‌طلبد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا شما خود را خادم افتخاری مسجد می‌دانید، بیان کرد: بله، قطعا در صورت قابل بودن، خود را از خدمتگزاران مسجد می‌دانم.

وی ادامه داد: با توجه به سخنان بزرگانی چون استاد شهید مرتضی مطهری، صرف پخش شدن برنامه‌های مذهبی از صدا و سیما، نباید مردم از حضور خود در مساجد و فعالیت در برنامه‌های مذهبی و اجتماعی مرتبط با مساجد نظیر فعالیت‌های بسیج کم کنند؛ بلکه همواره باید اهمیت کافی برای مسجد و اکرام آن قائل باشند.

302/302

کد خبر: 780445

وب گردی

وب گردی