آغاز محاکمه رئیس جمهور سابق کره جنوبی

پارک گئون های، رئیس جمهور سابق کره جنوبی روز سه شنبه در آغاز محاکمه خود به اتهام فساد در پرونده ای جنجالی که به برکناری وی منجر شد، حضور یافت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، رئیس جمهور سابق کره جنوبی با چهره ای گرفته و به همراه داشتن شماره زندانی خود به دادگاه ناحیه مرکزی سئول وارد شد و از برخورد با چوی سون-سیل، یکی از دوستان خود که باعث این رسوایی بود و وی نیز تحت تعقیب قرار گرفته است، امتناع کرد.

این محاکمه که ماه ها طول خواهد کشید، تابستان گذشته آغاز شد و به سقوط پارک گئون-های، دختر دیکتاتور سابق کره جنوبی که به طور دموکراتیک انتخاب شده بود، منجر شد.

وی در پاسخ به سوال کیم سی-یون، رئیس دادگاه که از وی پرسید «زندانی پارک گون-هی، شغل شما چیست؟»، پاسخ داد «من شغلی ندارم».

کسی که چند ماه پیش در «کاخ آبی»، مقر ریاست جمهوری کره جنوبی زندگی می کرد، دست بند به دست به دادگاه انتقال داده شد و مسیر زندان تا دادگاه را در خودرو وزارت دادگستری و با همراهی دست کم شش نگهبان پیمود.

پارلمان کره جنوبی پارک گون-هی 65 ساله را در ماه دسامبر به علت دست داشتن در رسوایی فساد چوی سون-سیل برکنار کرد. دیوان قانون اساسی کره برکناری وی را در ماه مارس تایید کرد و این امر به لغو مصونیت وی منجر شد.

303/300

کد خبر: 780463

وب گردی

وب گردی