گزارش فعالیت دانشگاهها در ایام انتخابات ارائه شد

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: برنامه انتخاباتی دانشگاه‌ها در دو هفته مانده به انتخابات به اوج خود رسید، برنامه هایی که مجوز دریافت نکردند تعداد قابل توجهی نبودند و صدها برنامه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید ضیاء هاشمی با ارایه گزارشی از برنامه هایی که در ایام انتخابات در دانشگاه ها برگزار شد، گفت: براساس گزارش هایی که از دانشگاه ها اخذ شده، فعالیت های انتخاباتی دانشجویی و دانشگاهی در دوهفته آخر مانده به انتخابات، رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در دو هفته مانده به آخر، صدها برنامه انتخاباتی در دانشگاه ها برگزار شد و این برنامه ها عمدتا شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره بود که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد و در همه دانشگاه ها شاهد این برنامه ها بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: البته در وزارت علوم نیز، درطول چند هفته آخر منتهی به انتخابات، هر هفته یک بخشنامه یک بخشنامه به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و چهارچوب ها را یادآوری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین بخشنامه ها در واقع بر تامین حداکثر تسهیلات برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ناظر به انتخابات در چهارچوب قوانین تاکید کردیم.

هاشمی ادامه داد: در روزهای قبل و بعد از تعطیلات نوروز به جهت فضای تعطیلات، فعالیت های انتخاباتی مقداری افول داشت، ولی از اواسط اردیبهشت، شاهد رشد برنامه ها بودیم که این رشد برنامه ها، در دو هفته آخر به حد اعلی خود رسید.

وی درباره اینکه آیا به تمام برنامه های انتخاباتی مورد تقاضای دانشجویان مجوز ارایه شد گفت: نگاه دانشگاه ها این بوده که تمام برنامه هایی که در چهارچوب قانون بوده، مجوز دریافت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: تعداد برنامه هایی که در ایام انتخابات مجوز دریافت نکردند، تعداد قابل توجهی نبود، ولی مواردی داشتیم که زمان برنامه مناسب نبوده و یا به دلیل تراکم برنامه ها از آنها خواسته شده بود که که زمان بندی را دوباره تنظیم کرده و برگزار کنند.

منبع: مهر

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 780473

وب گردی

وب گردی