دولت لایحه تشکیل سازمان مدیریت بحران را با لایحه مدیریت سوانح کشور ادغام و به مجلس ارائه کند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کار تحویل لایحه دائمی تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در دولت به پایان رسیده است، گفت: از دولت می خواهیم که این لایحه را با لایحه مدیریت سوانح کشور ادغام کرده و آن را همراه با پیشنهادات کمیسیون عمران به مجلس ارائه دهد تا در رسیدگی به سوانح به قانون مدونی دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب درنشست علنی امروز (سه شنبه 2 خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس از سیل های اخیر در استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان های شرقی و غربی، گفت: آنچه امروز درباره برنامه ریزی برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مورد نیاز است، قانون پایدار مدیریت سوانح کشور است که لازم است برای جلوگیری از خسارات هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس نهم لایحه مدیریت سوانح کشور در دو کمیسیون برنامه و بودجه و شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل اتمام دوره مجلس نهم، بررسی آن به سرانجام نرسید، از این رو از کمیسیون می خواهیم که این لایحه را بررسی و جمع بندی کرده و سریعاً به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این لایحه باید به گونه ای مورد بررسی قرار گیرد که نظر موافق دولت و مجلس در خصوص آن گرفته شود، تصریح کرد: نکاتی که باید در این لایحه به آن توجه کرد؛افزایش هماهنگی میان دستگاه های اجرایی در مواقع بروز سوانح، تصمیم گیری سریع درون کشور برای مقابله با این رخدادهای طبیعی و همچنین پرداخت سریع خسارت های وارده به شهرستان ها، روستاها و مناطق محروم است که باید پیگیری شود.

عضوهیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در دولت نیز کار تحویل لایحه دائمی تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به پایان رسیده است، گفت: از دولت می خواهیم که این لایحه را با لایحه مدیریت سوانح کشور ادغام کرده و آن را همراه با پیشنهادات کمیسیون عمران به مجلس ارائه دهد تا در رسیدگی به سوانح به قانون مدونی دست یابیم.

وی همچنین تصریح کرد:یکی از عواملی که باعث افزایش خسارت مالی و جانی در روستاها می شود،عدم اطلاع رسانی به موقع به مردم است درحالی که طبق قانون سازمان هواشناسی و سازمان صداوسیما متولی اطلاع رسانی در این خصوص هستند،بنابراین در این لایحه جامع نیز باید تکلیف معینی برای این دستگاه ها لحاظ شود.

302/302

کد خبر: 780488

وب گردی

وب گردی