تمایلی به اظهارنظر در خصوص انتخابات هیات رییسه ندارم /انتخاب هیات رییسه جدید طی هفته آینده

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که انتخاب هیات رییسه جدید طی هفته آینده برگزار می شود گفت : تمایلی به اظهارنظر در خصوص انتخابات هیات رییسه ندارم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز،علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص کابینه جدید دولت دوازدهم و مطالبه حضور زنان و جوانان عنوان کرد: هنوز فرصت زیادی تا زمان تشکیل کابینه باقی مانده و به طور کلی این سوالات را باید از دولت بپرسید.

کلاه گشاد امریکایی‌ها بر سر عربستان

وی در واکنش به سفر اخیر ترامپ به عربستان سعودی گفت: به نظر می‌رسد سفر آقای ترامپ به عربستان، یک سفر تجاری بود. به هر حال ترامپ نگاهی اقتصادی به مسائل جهان دارد، به نظر می‌رسد بیشتر به دنبال این است که از پول عربستان استفاده کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درواقع برای عربستان سعودی یک دشمن خیالی و موهوم به نام ایران درست کرده‌اند تا به بهانه خرید تسلیحات پول‌های این کشور را از آن خود کنند. وگرنه امریکا به‌خوبی می‌داند مرکز تروریسم خود عربستان است و این پدیده با امکانات و نیروی انسانی این کشور در دنیا رشد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عربستانی‌ها یک ترسی از ایران دارند و ما باید این مسئله را اصلاح کنیم یادآور شد: به نظر می‌رسد امریکایی‌ها با این اقدامات سر عربستانی‌ها کلاه می‌گذارند و آن‌ها باید مراقب باشند فریب نخورد و ایران هم باید رابطه خود با عربستان بهبود بخشد تا آن‌ها از ترس ایران به دامن اسرائیل و امریکا نیافتند.

مطهری در ادامه در خصوص یادداشت اخیرش درمورد انتخابات ریاست‌جمهوری و لزوم اصلاح روش رسانه‌های مخالف دولت و صداوسیما و همچنین خواست مردم در راستای پایان دادن به ممنوع‌التصویری خاتمی و رفع حصر که در شعارهای ملت در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری در سراسر کشور نمود داشت، گفت: قاعدتاً باتوجه به پشتوانه مردمی که امروز آقای روحانی دارند و همچنین با اتکا به خواست مردم که در اجتماعات انتخاباتی هردو موضوع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی و همچنین حصر خانگی مطرح می‌شد، به نظر می‌رسد فرصت مناسبی است که در دولت آینده این مشکلات مرتفع شود.

وی درباره پیشنهاد اخیرش درخصوص به‌کارگیری از قالیباف در کابینه دولت دوازدهم گفت: به نظر می‌رسد درصورت تحقق این مسئله، بسیار مساعد خواهد بود که در دولت دوازدهم از افراد کارآمد و مبرز در طرف مقابل هم استفاده شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اساساً این روشی که در کشور رایج شده و هر دولتی روی کار می‌آید نیروهای کارآمد طرف مقابل را کنار می‌زند، باید اصلاح شود. بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین مسئله است که آن‌ها در قدرت شریک نبوده و شروع به مخالفت کردن می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم، همدلی در کشور ایجاد شده و بسیاری از مشکلات مرتفع شده و اصلاح امور بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

مطهری در پایان در خصوص انتخاب هیات رییسه جدید طی هفته آینده عنوان کرد: تمایلی به اظهارنظر در خصوص انتخابات هیات رییسه ندارم.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 780548

وب گردی

وب گردی