10 بنگاه به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال 1395 شناخته شدند

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح فرآیند انتخاب کارآفرینان برترسال 1395 اعلام کرد 10 بنگاه به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال گذشته شناخته شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ 'پریسا ریاحی ' امروز(سه شنبه) در یازدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر سال 1395 که در محل وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی درحال برگزاری است، گفت : امسال یازدهمین سالی است که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این جشنواره را با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی درجامعه و آگاه سازی و تشویق جوانان از طریق معرفی الگوهای برتر در دستور کارخود قرار داده است .
وی تصریح کرد: جشنواره یازدهم با توجه به اهمیت بنگاه های پر رشد در ایجاد اشتغال جدید و همچنین اهمیت نوآوری در ایجاد ثروت و رشد اقتصادی ، معطوف به معرفی کارآفرینانی شد که با استفاده ازنوآوری و تشخیص فرصت، موفق به ایجاد رشد بالا درکسب و کار خود شده اند .
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فرآیند شناسایی و انتخاب کارآفرینان از خرداد ماه سال گذشته با فراخوان کشوری و ثبت نام بیش از 18هزار و 500 کارآفرین آغازشد .
ریاحی گفت : در مرحله استانی با در نظرگرفتن لزوم دارا بودن یکی از انواع پنج گانه نوآوری در محصول ، در فرایند تولید، دربازاریابی ، در سازماندهی و یا مواد اولیه ، 48 شاخص مختلف فعالیت های کارآفرینانه توسط حداقل 3 داور مورد داوری و امتیازدهی قرارگرفت .
وی کیفیت محصول، بهره وری ، سهم بازار و شرایط رقابت ، ریسک پذیری و استفاده از فن آوری های نوین، توجه به سرمایه انسانی ، نگاه به آینده و حفظ محیط زیست و همچنین توجه به مسئولیت های اجتماعی را از جمله این شاخص ها عنوان کرد.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد : این فرایند منجر به انتخاب 181 کارآفرین برتراستانی شد . برای ورود به مرحله ملی لازم بود بنگاه ها در دوره زمانی 3 ساله 94-91 رشد بالا ( مطابق تعاریف پذیرفته شده جهانی ) داشته باشند . به این معنی که میانگین رشد سالانه ترکیبی بنگاه در ایجاد اشتغال و فروش عملیاتی به نرخ ثابت ، حداقل 20درصد باشد .
ریاحی یادآورشد : 32 بنگاه که چنین رشدی را تجربه کرده بودند به مرحله ملی راه یافتند و توسط کارگروه علمی جشنواره مجدد ا مورد داوری قرار گرفتند و مدیران ١٠ بنگاه برتر به عنوان کارآفرین برتر ملی سال 95 شناخته شدند .
وی تصریح کرد : در این فرایند طولانی و سخت ، 155 داور متخصص از هر دو بخش خصوصی و دولتی مشارکت داشتند که بیشتر آنان خود از کارآفرینان موفق هستند .
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی ، کارآفرینی را پدیده ای فرابخشی و چند وجهی دانست که بسیاری ازدستگاه ها درسطوح ملی و استانی شوراهای سیاست گذاری و کارگروه های اجرایی ملی واستانی جشنواره را همراهی کردند .
ریاحی خاطرنشان کرد : از آن جایی که گسترش تولید و اشتغال به طور جدی دردستور کار دولت است امروز در این جشنواره علاوه بر تقدیر از کارآفرینان برتر، نشست تخصصی با موضوع سیاست های حمایت از تولید خواهیم داشت .
وی همچنین به نقش صندوق کارآفرینی امید در گسترش کسب و کارهای خرد اشاره کرد وافزود : درادامه این جشنواره بحث نوآوری وکارآفرینی با نقطه نظرات ارزشمند کارآفرینان و سیاست گذاران برجسته کشور دنبال و از کارآفرینان برجسته و برتر ملی تقدیر می شود .

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 780550

وب گردی

وب گردی