دکتر ولایتی: ترامپ برای جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکا به عربستان سفر کرده است/برنامه ضد ایرانی عربستان شکست خورده است

دکتر ولایتی در حاشیه مراسم سی‌و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به تحولات منطقه اشاره کرد و به تحرکات اخیر ضد ایرانی دولت عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی در حاشیه سی‌و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و پنجمین جشنواره فرهیختگان در جمع خبرنگاران، درباره سفر ترامپ به عربستان و تاثیر آن در معادلات منطقه اظهار کرد:‌ کاری که عربستان سعودی انجام داده است کاری تکراری است که از ابتدای انقلاب این کار را انجام می‌دهد. تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در ابتدای کار با همین اهداف صورت گرفت و بعد هم به صدام کمک کردند که بتوانند جلوی رشد انقلاب اسلامی را بگیرند اما موفق نشدند. حامیان آنان در منطقه و بعضی از متحدان و وابستگان کشورهای غربی در صدد بودند که از پیشرفت جمهوری اسلامی جلوگیری کنند و باز هم موفق نشدند.

وی ادامه داد: کاری که ترامپ با سفر به عربستان انجام داد کاری تکراری است و در حقیقت نمونه عینی اسلام آمریکایی است. زمانی امام خمینی پیش‌بینی کردند که دو نوع اسلام وجود دارد که یکی اسلام حقیقی و دیگری اسلام آمریکایی است. این یک نمونه بارز اسلام آمریکایی است. آقای ترامپ برای جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکا به مرکز اسلام و کشوری که حرمین شریفین در آن قرار دارد می‌آید و نمونه اسلام مورد پسند آمریکا را در عربستان ترویج می‌کند که این مصداق پیش‌بینی امام راحل است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این نوع کارها، کارهای مذبوحانه‌ای است که امثال عربستان و دیگر وابستگان آن‌ها طرفی از آن نمی‌بندند و متحدین و حلقه مقاومت در منطقه با قدرت در عراق، سوریه و لبنان پیش خواهد رفت.

کد خبر: 780556

وب گردی

وب گردی