آیا جیمز کومی می تواند ارتباط کمپین ترامپ و روسیه را اثبات کند؟

علیرغم اخراج جیمز کومی از سازمان اف‌بی‌آی، او کماکان به تحقیقات خود درباره ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روس ها ادامه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس سابق اف‌بی‌آی در حال حاضر ناظر وزارت عدالت و تحقیقات وظیفه رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات را بر عهده دارد. او در طول زمان حضور در اف‌بی‌آی یادداشت هایی را درباره گفت و گوی خود با دونالد ترامپ جمع‌آوری کرده است. او همچنین مدارکی درباره تماس های کمپین انتخاباتی ترامپ با روس ها در دست دارد.

او ضمن ملاقات با دو عضو اثرگذار سازمان اف‌بی‌آی در بخش ضدجاسوسی، تحقیقاتی درباره این پرونده به انجام رسانده است.

یکی از منابع مطلع که خواست نامش فاش نشود گفت: دونالد ترامپ در یکی از ملاقات های خود از جیمز کومی خواسته بود ارتباط مشاور امنیت ملی او، مایکل فلین با روس ها فاش نشده و این پرونده از دستور کار اف‌بی‌آی خارج شود.

این منبع در ادامه اضافه کرد بخشی از تحقیقات مولر در راستای رسیدگی به موضوع جلوگیری از اجرای عدالت خواهد بود. در این صورت قطعا از جیمز کومی خواسته می شود به عنوان شاهد حضور یابد.

لذا این احتمال ایجاد شده تا از جیمز کومی برای حضور در کاپیتال هیل دعوت به عمل آید. البته این احتمال وجود دارد که محدودیت هایی برای او ایجاد کنند تا نتواند درباره بحث روسیه به راحتی سخن بگوید.

از طرفی براساس شناختی که از مولر وجود دارد، باید گفت هیچ راهی در جهان وجود ندارد که او حاضر شود علیه متهم شهادت دهد و تنها بر اسنادی که دارد تکیه خواهد کرد.

این بدان معناست که تحقیقات در مراحل اولیه قرار دارد و نیاز است به مرحله ای مطمئن تر از مرحله فعلی برسد.

منابع می گویند مولر قصد دارد پای افرادی در کاخ سفید و تعدادی از سناتورها را نیز به این پرونده باز کند. قطع به یقین او افراد بسیاری را در این پرونده وارد خواهد کرد.

روز دوشنبه مارک وارنر نماینده ویرجینیا در مجلس سنا و ریچارد بور، نائب رئیس این مجلس تلاش کردند ضمن ملاقات با مولر، با درباره مسائلی که کومی نمی تواند درباره آن ها شهادت دهد صحبت کنند.

وارنر گفت امیدوار است بتواند مسیری رو به جلو در این پرونده بیابد و به این شایعات پایان دهد.

جیسون چافز، نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس عوام در توئیتری اعلام کرد برنامه روز چهارشنبه او با کومی به علت دیدار رئیس سابق اف‌بی‌آی و مولر لغو شده است.

دیداری که پیش از این منابع خبری مختلف درباره احتمال انجام آن هشدار داده بودند.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 780585

وب گردی

وب گردی