رییس سازمان امور مالیاتی:  ۸ درصد تولید ناخالص ملی به مالیات اختصاص دارد

رییس سازمان امور مالیاتی از افزایش درآمدهای مالیاتی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: تولید ناخالص ملی از محل درآمدهای مالیاتی در برنامه ششم توسعه باید به ۱۱ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدکامل تقوی‌نژاد در پانزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ بنگاه تقسیط مالیاتی و مقرر شد تا فعال شدن آنها در سال اول مالیاتی را اخذ نکنیم و بنا داریم تعداد این واحدها را به ۱۰ هزار واحد افزایش دهیم.

رییس سازمان امور مالیاتی از دریافت ۷۸۰ میلیارد تومان مالیات توسط واحدهای صنفی خبر داد و گفت: سال گذشته از محل فرار مالیاتی توانستیم پنج هزار میلیارد تومان مالیات کسب کنیم.

وی ادامه داد: در بند سیاست‌های سازمان مالیاتی، مقام معظم رهبری تاکید بر کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی دارند و مالیات‌ها باید نقش اساسی‌تری را در تعیین درآمدهای دولت داشته باشند.

رییس سازمان امور مالیاتی افزود: جهت‌گیری دولت یازدهم نیز بر همین مبنا بود و جمعا هشت درصد GDPکشور به مالیات اختصاص دارد که در افق برنامه ششم توسعه باید به ۱۱۱ درصد افزایش یابد.

تقوی‌نژاد اضافه کرد: در دولت دکتر روحانی این افزایش درآمدها بر مبنای مالیات نشان از اعتماد بین مردم و دولت دارد، لذا در سال‌های گذشته جهت‌گیری اساسی ما این بوده که به اقشار محروم و کم درآمد توجه بیشتری در زمینه‌ی کاهش نرخ مالیات و نحوه مالیات ستانی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مقابل کسانی که از مواهب اقتصادی مختلف استفاده کرده و مالیات‌شان را پرداخت نکردند، شناسایی شدند و در جهت مقابله جدی با فرار مالیاتی اقدام اساسی صورت گرفت.

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی در کشور نه تنها مالیاتی که پرداختند کمتر از سال گذشته نبود، بلکه ۱۰ درصد هم کسانی که اظهارنامه دادند، افزایش پیدا کرد و هم مالیات‌ها بیشتر شد به نحوی که از مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی ۷۸۰ میلیارد تومان مالیات دریافت شد.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ نیز تصویب شد که بنگاه‌های کوچک و متوسط امسال صرفا بر مبنای خوداظهاری مالیاتشان را بپردازند.

وی در پایان از پیش‌بینی معافیت مالیاتی برای فعالانی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یا شهرک‌های صنعتی به فعالیت ادامه دهند خبر داد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 780651

وب گردی

وب گردی