دیدار و گفتگو با دکتر ابوالفضل خطیبی در کتابفروشی آینده برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر دریافتی، به مناسبت انتشار کتاب " شبرنگ نامه" (داستان شبرنگ پسر دیو سپید و رستم) بکوشش : دکتر ابوالفضل خطیبی و گابریله وان دن برگ از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار جلسه رونمایی و دیدار و گفتگوی پنجشنبه چهارم خرداد 1396 کتابفروشی آینده اختصاص یافته به دیدار و گفتگو با دکتر ابوالفضل خطیبی. این نشست با حضور استاد دکتر ژاله آموزگار برگزار می‎شود. "شبرنگ نامه " یکی از منظومه‎های پهلوانی پیرو شاهنامه است که از اهمیت خاصی برخوردار است. شبرنگ پسر دیو سپید است که به کین خواهی پدرش که به دست رستم کشته شده بود برمی‎خیزد و بین او و دیوان مازندران از یک سو و پهلوانان ایرانی به ویژه رستم و فرامرز و گیو و بیژن از سوی دیگر جنگهای بسیاری در می‌گیرد.

دکتر خطیبی در زمینه شاهنامه و ادبیات حماسی آثار دیگری تالیف و ترجمه کرده است: " تقدیرباوری در حماسه های فارسی (ترجمه)، "آیا فردوسی محمود غزنوی را هجو گفت؟" همکاری با دکتر جلال خالقی مطلق در تصحیح جلد هفتم شاهنامه و نگارش یادداشتهای آن.

و در بخشی دیگر از این نشست، پریسا سیمین مهر شاهنامه خوانی خواهد داشت.

جلسه دیدار و گفتگو با دکتر خطیبی با همکاری کتابفروشی اینده در محل کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) در ساعت نه صبج پنجشنبه چهارم خرداد برگزار می شود .

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲

500

کد خبر: 780735

وب گردی

وب گردی