وضعیت حال و آینده صنعت بازی­سازی با تکنولوژی­های HTML5 / JavaScript

طراحی سایت علمی است که امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی به دنبال آن هستند . در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تکنولوژی های جدید در طراحی سایت چه موضوعاتی هستند ؟ تاثیر استفاده از تکنولوژی های نوین طراحی سایت در سئو سایت و گسترش فعالیت های ما در دنیای اینترنت چه خواهد بود .

بازی های بروزری اکثرا بوسیله تکنولوژی فلش گسترش یافته­اند . ولی محصولات ساخته شده با اسکریپت HTML5 هم در حال افزایش می­باشند. HTML5 یک زبان برنامه­نویسی نمی­باشد ولی این APIهای جدیدی مثل Canvas , WebGL , WebAudio , … دارد که اجرای خوب بازی را در بروزر موجب می­شوند.

پایه بازی Canvas می­باشد که با کمک آن نقاشی می­کشیم و این عنصر، بکارگیری گرافیک­های برنامه نویسی در نمایشگرها را ممکن می­کند. همچنین WebGL ، Canvas به برنامه نویس این امکان را می­دهد تا گرافیک­های اجرا شده توسط سخت افزار GPU پیاده سازی شوند. بعلاوه WebGL که بر مبنای OpenGL ES 2.0 ایجاد شده، واسط­های گرافیکی 2 و 3 بعدی ارائه می­نماید. لذا بازی­های HTML5 خیلی لذت بخش، سرگرم کننده و فراگیر هستند.

علت جایگزینی تکنولوژی فلش با HTML5 در طراحی سایت

برای دانستن علت این امر، باید به نقاط قوت و ضعف هر کدام پرداخت.

مزایای HTML5

  1. مستقیما و بی نیاز به پلاگین و افزونه اضافی، روی بروزر کار می­نماید .
  2. یک منبع کد، مجوز اجرای بازی روی تمام دستگاه­هایی که از HTML5 پشتیبانی می­کنند را می­دهد .
  3. اجازه ساخت بازی روی موبایل و رایانه را می­دهد .
  4. جامعه­ای گسترده و پویا دارد.
  5. نیازمند نصب بازی روی دستگاه نمی­باشد.
  6. امکاناتی جهت ساخت بازی­های چند نفره با بهره­گیری از مثلا فن­آوری وب سوکت­ها برای ارتباطات ارایه می­نماید.

معایب HTML5 :

  1. نقص در پشتیبانی از WebGL روی موبایلها
  2. وجود نواقصی در برخی از مشخصه های آن
  3. نقص کاربری در موبایل­ها در صورت که بهینه سازی نشدن بازی

مزایای تکنولوژی فلش :Flash/AS3

  1. تکنولوژی با قدرت بالا در نمایش دادن گرافیک­ها
  2. داشتن تعداد زیاد ابزار پشتیبانی ساخت اپلیکیش
  3. پلاگین Flash Player که اجازه اجرای بازی را در هر دستگاهی می­دهد
  4. فن­آوری AIR که اپلیکیشن­ها را به اپلیکیشن­های نیتیو (native) برای موبایل­ها و کامپیوترها رپ می­نماید.

معایب فن­آوری فلش در طراحی کردن سایت :

  1. پلاگین آن پشتیبانی ضعیفی در موبایل­ها می شود.
  2. ضعف کارکرد فن­آوری AIR در موبایل­ها .

بنابراین فن­آوری فلش در قیاس با HTML5 خیلی ضعیف نیست. کاربری فلش فقط در کامپیوترهای شخصی تضمین شده است. برای بهره وری از آن باید پلاگینش را روی بروزر نصب نموده باشیم .به نظر می­رسد فلش برای بازی سازی روی بروزرها و موبایل ها، فن­آوری پیشتازی نیست .

دلیل استفاده و بکارگیری HTML5 در طراحی سایت

شرکت ارائه کننده موتورهای بازی­سازی و گرافیک 3D و 2D ، ورژن جدید این سرویس را رونمایی کرده است. در Unity 5، پلاگین یونیتی پلیر که اجرای بازی­ها را در بروزر اجازه می­دهد با HTML5 exporter که توسط WebGL ایجاد شده، جایگزین گردید.


بازی های بیشتری وارد بازار می شوند و سازندگان آنها می­کوشند بازی شان را برای اکثر دستگاه­ها و پلتفرم­ها بهینه سازی کنند. بازی­های HTML5 هم در کامپیوترها و سیستم عامل های Mac و iOS و اندروید ، هم در سیستم عامل Firefox ، Tizen و کلیه سیستم های پشتیبان از استانداردهای HTML5 قابل اجرا هستند .

راه حل­های تضمین شده زیادی جهت توسعه بازی با HTML5 در فضای وب یافت می­شود. به نظر می­رسد که HTML5 تبدیل به یک پلتفرم قوی جهت بازی­سازی بشود که کاربردهایش، بازی سازها را قادر به ساخت بازی­های هیجان انگیز و مبتکرانه می­نماید که بدون پلاگین خاصی، کاربران بتوانند روی بروزرهای خود آنها را بازی کنند .
با مطالعه لینک­های زیر می توانید اطلاعات کاملتری بدست اورید:

Html5gamedevs.com
Html5gameengine.com
Gamedevelopment.tutsplus.com
Casualarena.com

تاثیر تکنولوژی های جدید در سئو سایت

تکنولوژی های جدید در طراحی سایت می تواند کمک شایانی به حوزه سئو داشته باشد . انتخاب کلمات کلیدی در طراحی سایت هم از دیگر موضوعی است که در سئو سایت مطرح می شود .

در بحث سئو سایت این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است ، بطور مثال در حوزه گردشگری و تور های مسافرتی کلمه کلیدی تور لحظه آخری یک کلمه کلیدی بسیار مهم و کاربردی برای یک سایت گردشگری است .

منیع : https://inten.asia/seo/

توزیع رسانه ای توسط : رپورتاژ ادز

کد خبر: 780779

وب گردی

وب گردی