بزاق مصنوعی آلئورا به کمک بیماران مبتلا به سرطان فک و صورت می آید

دارنده مقام برنز نشان ویژه امام خمینی پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی از تجاری شدن طرح ساخت بزاق مصنوعی توسط گیاه آلئورا خبر داد و گفت: این محصول در مرحله تجاری شدن است و به بیمارانی که به سرطان فک و صورت هستند، کمک زیادی می کند.

دکتر جمشید چمنی، استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و دارنده نشان برنز و نشان ویژه امام خمینی(ره) از پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز درباره فعالیت های خود گفت: بنده بیش از 100 مقاله ISI با رتبه بالا دارم که 25 عدد آنها جزو مقالات پراستناد هستند.

او ادامه داد: همچنین طرح ساخت بزاق مصنوعی توسط گیاه آلئورا من نیز به عنوان اختراع ثبت شده است. این اختراع برای بیماران سرطانی فک و صورت که مشکل بزاق پیدا می کنند بسیار اهمیت دارد و در حال حاضر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد. این طرح برای اولین بار در ایران و دنیا از گیاه طبیعی گرفته شده است و افرادی که مشکل سرطان فک و صورت دارند، می توانند از این محصول استفاده کنند. از طرفی بزاق هایی که از خارج وارد کشور می شود، طبیعی نیستند. مهمترین ویژگی این محصول طبیعی بودن و سازگاری آن با بدن انسان است.

چمنی درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهشگران گفت: برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره فرهیختگان فعالیت های خوبی است که در حمایت از پژوهشگران انجام می شود. اما یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، احترام به پژوهشگران است. پژوهشگران ایثارگرانی هستند که نیاز مادی و اقتصادی ندارند، بلکه با از خودگذشتگی کار می کنند. آنچیزی که باعث رشد پژوهشگران می شود، احترام است.

دارنده مقام سوم پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به جوانان گفت: جوانان کشور باید بدانند زیربنای هر تولید و اقتصادی، پژوهش است. کشورهایی پیشرفت می کنند که در زمینه پژوهش سرمایه گذاری های ویژه کردند. امیدواریم جوانان برای پیشرفت کشور در تولید محصولات به پژوهش روی آورند و در کنار استادانشان در دانشگاه به این امر بپردازند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 780784

وب گردی

وب گردی