قیمت برخی از خودروها به زیر قیمت کارخانه سقوط کرد

با وجود برخی پیش بینی ها و گمانه زنی های تحلیلگران و فعالان بازار خودرو مبنی بر تغییر جریان تقاضای بازار پس از اتمام بزرگترین رخ داد سیاسی کشور ،اما وضعیت بازار طی دو روز اخیر و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری حاکی از بازار آرام خودروهای داخلی و وارداتی است با وجود برخی پیش بینی ها و گمانه زنی های تحلیلگران و فعالان بازار خودرو مبنی بر تغییر جریان تقاضای بازار پس از اتمام بزرگترین رخ داد سیاسی کشور ،اما وضعیت بازار طی دو روز اخیر و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری حاکی از بازار آرام خودروهای داخلی و وارداتی اس

به گزارش ایسکانیوز، این شرایط در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ، با اتمام انتخابات ریاست جمهوری ، جریان بازار نشان از آغاز تحرکی جدید در بازار خودرو دارد و انتظار می رود طی روزهای آتی بازار معاملات خودرو از رکود خارج و شاهد رشد تقاضا در بازار خودرو باشیم.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و برخی گمانه زنی ها در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت : پیش بینی می شود در ماه مبارک رمضان به جزء ایام و شب های خاص در این ماه ، تغییر و افت چندانی را در بازار تقاضا رخ ندهد.

وی همچنین به جریان افت قیمت برخی از خودروها در بازار اشاره کرد و گفت : در حال حاضر قیمت اغلب خودروهای داخلی در بازار به کف قیمت و نرخ کارخانه رسیده است به طوری که طی یکی دو روز اخیر قیمت محصولات گروه پژو 206 به نرخ مصوب کارخانه رسیده این در حالی که قیمت پژو 206 V8 نیز 3000 هزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش می شود.

وی افزود : بر خلاف قیمت گروه پژو 206 در بازار، گروه محصولات سمند به دلیل محدودیت عرضه کمی ، قیمت ها در بازار کمی بالاست چنانچه هم اکنون سمند LX حدود 322 میلیون و500 هزار در بازار معامله می شود و سمند SE نیز 30 میلیون و 800 خرید و فروش می شود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر قیمت پژو پارس به قیمت کف کارخانه رسیده و حدود 36 میلیون و 700 هزار است اما پارس TU5 با اختلاف قیمت نسبت به نرخ کارخانه 411 میلیون و 2000 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

وی همچنین بر خلاف برخی از خبرها در خصوص افت قیمت تندر 90 اتومات گفت : قیمت تندر 90 اتومات نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته و طی روز گذشته به 48 میلیون و 300 در بازار رسیده در حالی که قیمت کارخانه این خودرو 47 میلیون و400 است این در حالی است که قیمت تندر دنده ای به دلیل محدودیت عرضه همچنان با اختلاف قیمت 3 میلیونی در بازار خرید و فروش می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران همچنین در خصوص برخی از محصولات سایپا در بازار گفت :در روز گذشته قیمت پراید 131 حدود 21 میلیون و 100 ، پراید 111 با همان اختلاف 1 میلیونی همچنان حدود 22 میلیون در بازار خرید و فروش می شود.

موتمنی افزود : همچنین قیمت رنو ساندرو دنده ای با اختلاف 3و نیم میلیون طی روز گذشته حدود 46 میلیون در بازار معامله گردید ضمن اینکه قیمت ساندرو استپ وی نیز با اختلاف 7 میلیون طی روز گذشته به حدود 62 میلیون و 300 در بازار رسیده است.

وی با اشاره به افت قیمت محصولات گروه پژو 206 در بازار گفت : طی دو روز گذشته قیمت اغلب مدل های 206 با افت قیمت همراه شده و به زیر قیمت کارخانه رسیده است همچنین قیمت پژو 405 GLX به کف قیمت کارخانه رسیده و حدود 29 میلیون و 5000 خریدو فروش می شود اما پژو 405 مدل SLX با اختلاف دو میلیون حدود 322 میلیون معامله می شود.

این فعال بازار گفت : در صورتی که محدودیت عرضه در بازار وجود نداشته باشد سایر خودروها نیز به قیمت کارخانه رسیده و اختلاف قیمتی بین نرخ کارخانه و بازار شاهد نخواهیم بود.

موتمنی همچنین ضمن اشاره به آرامش حاکم بر بازار خودروهای داخلی و وارداتی از ادامه تعادل قیمت در بازار وارداتی ها خبر داد و اظهار داشت : بازار خودروهای وارداتی نسبت به هفته گذشته همچنان تعادل قیمت را حفظ کرده و در این مدت تغییری در جریان تقاضای بازار وارداتی ها رخ نداده است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 780840

وب گردی

وب گردی