نوبخت در گفتگو با ایسکانیوز: یارانه ها و منابعش به صورت جهت دار به سمت اقشار کم درآمد و تولید سوق داده شده است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه موضوع یارانه ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است گفت: ما در برنامه ششم جهت گیری پرداخت یارانه ها ومنابعش را به صورت به سمت اقشار کم درآمد وتولید سوق داده ایم.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص برنامه اجرایی یارانه ها و حذف دهک های پر درآمد جامعه در دولت دوازدهم گفت: در برنامه ریزی های کلانی که در این خصوص صورت گرفته مقرر شده تا حجم انباشت پولی که با حذف دهک های پر درآمد جامعه در صندوق ذخیره می شود صرف مقوله های مهم و حساس مانند تولید و حمایت از اقشار کم درآمد در کشور شود.

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع یارانه ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است و عنوان کردیم که یارانه ها ومنابعش به صورت جهت دار به سمت اقشار کم درآمد وتولید برود پس بحث پرداخت یارانه ها وموضوع یارانه ها در سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دیده شد وابلاغ شده است ضمن اینکه پرداخت یارانه ها به طور کنترل شده و سرریز آن به سوی تولید و حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هیچگونه نقطه تقابلی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

سخنگوی دولت در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که اتفاق افتاد این است که ما در برنامه ششم توسعه همین جهت گیری را تسریع کردیم ضمن آنکه در بودجه سال 1396 و در تبصره 14 آن چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به طور شفاف بیان کردیم و در آن تاکید کردیم تا یارانه ها به سمت اقشار کم درآمد معطوف گردد.

نوبخت در پایان عنوان کرد: به همین جهت بنا را بر این امر ذاشتیم تا افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی وبهزیستی کشور را تقویت کرده تا متوسط مستمری دریافتی آنها از رقم 71هزار تومان به 240 هزار تومان افزایش پیدا کند یعنی می توان گفت این رقم را 4/3 برابر افزایش دادیم.

وی با تاکید بر اینکه مبحث یارانه ها متعارض با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست افزود: این اتفاق مشروط بر اینکه است که ما این هزینه ها را به سمت اقشار کم درآمد و سمت تولید واشتغال معطوف کنیم ضمن اینکه دولت یازدهم طی دو ماه گذشته این موضوع را به جد پیگیری و اجرایی کرده است.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 780841

وب گردی

وب گردی