کره‌ جنوبی: شئ ناشناس پرنده احتمالا بالنی متعلق به کره شمالی بوده است

ارتش کره‌ جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، شی ناشناسی که از طرف کره شمالی بر فراز مرز دو کره به پرواز درآمده بود و سبب شد تا سئول روز سه شنبه در واکنش به آن تیر هوایی شلیک کند احتمالا یک بالن حامل برگه‌های تبلیغاتی پیونگ یانگ بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقامات وزارت دفاع کره‌ جنوبی که خواست نامش فاش نشود، امروز گفت: پس از تحلیل اطلاعات دریافت شده از رادار و تجهیزات وزارتی، ارتش به این نتیجه رسید که این شئ به احتمال زیاد یک بالن بوده است.

ستاد کل ارتش کره‌ جنوبی روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: ارتش سئول پیش از شلیک تیر هوایی در واکنش به این شئ به کره شمالی هشدار داد و نظارت هوایی‌اش را تقویت کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از منبعی گزارش داد که کره‌ جنوبی به هنگام مشاهده این شئ با استفاده از مسلسل 90 گلوله به هوا به طرف کره شمالی شلیک کرد. رسانه‌های محلی گمان می‌کردند که این شئ یک پهپاد نظامی متعلق به کره شمالی بوده است. کره شمالی اغلب از بالن‌ها برای ارسال برگه‌های تبلیغاتی به کره‌ جنوبی استفاده می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های کره شمالی هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

مرز بین دو کره به شدت مسلح است و ارتش‌های این دو کشور گهگاه با یکدیگر درگیر می‌شود. کره شمالی در حال ساخت موشک‌های حامل کلاهک اتمی است و از اظهارات مون جائه این، رئیس‌جمهور جدید کره‌ جنوبی که اعلام کرده می‌خواهد با پیونگ یانگ مذاکره کند،‌ استقبال کرده است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 780860

وب گردی

وب گردی