برگزاری اجلاس دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه و افغانستان به زودی

در حاشیه برگزاری اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان صبح امروز(چهارشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار روند همکاریهای دوجانبه ایران و افغانستان در حوزه های اقتصادی، امنیتی، آبهای مرزی، مبارزه با مواد مخدر و امور اتباع و مهاجرین مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز خرسندی در خصوص تشکیل کمیته های چهارگانه همکاریهای مشترک و تعیین روسای ایرانی و افغانستانی این کمیته‌ها اظهار داشت: با توافق ایران، روسیه و افغانستان به زودی اجلاس سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی سه کشور در افغانستان برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت مقابله مشترک با اقدامات برخی کشورها که به دنبال ایجاد ناامنی و استفاده از آن در افعانستان برای حضور عناصر تروریست ضد ایرانی در این کشور هستند، اظهار داشت: پیشبرد توافقات همه جانبه میان دو کشور مستلزم مراقبت مستمر به منظور جلوگیری از اقدامات سوء کشورهای ثالث است.
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افعانستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک پیروزی مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید شاهد جهش روابط همه جانبه میان دو کشور باشیم.

302/302

کد خبر: 780913

وب گردی

وب گردی