مجوز تأمین 2 هزار واگن در دولت صادر شده است

قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مجوز تأمین 2 هزار واگن در دولت صادر شده که از این تعداد یک هزار واگن سهمیه شهر تهران است.

به گزارش ایسکانیوز، علی عبدالله‌پور قایم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: طی سال‌های گذشته توان داخلی در ساخت واگن افزایش یافته و هم اکنون واگن‌های مورد نیاز خطوط 6 و 7 مترو به این شرکت واگذار شده اما به منظور رفع مشکلات حمل و نقل شهروندان و تأمین نیاز در کوتاه مدت، نیاز به واردات واگن است.

وی با بیان اینکه فاصله گذر قطار به ویژه در خطوط 3 و 4 مترو کمتر از پتانسیل موجود بوده و باید با افزودن واگن های جدید به این خطوط توان مسافربری مترو را افزایش داد، تأکید کرد: مجوز تأمین 2 هزار واگن در دولت صادر شده که از این تعداد یک هزار واگن سهمیه شهر تهران است.

عبدالله پور خاطر نشان کرد: تعمیرات دوره ای واگن های موجود همواره مورد توجه است که در هر 10 هزار کیلومتر انجام می شود و به منظور اجرای تعمیرات اساسی تر نیز در هر یک میلیون و 200 هزار کیلومتر این اقدام صورت می گیرد.

قایم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پایان گفت: با توجه به اینکه ایمنی و سلامت مسافران از اولویت های شرکت مترو است، به همین منظور استفاده از واگن های قدیمی با بررسی و دقت کافی انجام می شود. همچنین در تلاش هستیم برای سهولت مسافران فاصله گذر حرکت قطارها کاهش یابد.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 780923

وب گردی

وب گردی