بیانیه گوترش در اولین سالروز نشست جهانی بشردوستانه

دبیرکل سازمان ملل متحد اولین سالروز نشست جهانی بشردوستانه را که سال گذشته در استانبول ترکیه برگزار شد،‌ گرامی داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه حریت،‌ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نوشت: نشستی که با حمایت سازمان ملل در ۲۳ و ۲۴ مه برگزار شد، جامعه جهانی را پشت دیدگاهی متحد کرد که تاکید داشت باید با چالش‌های پیچیده و فوق‌العاده فوری که نیازهای بشردوستانه و آسیب‌پذیری در سراسر جهان ایجاد می‌کند، مقابله کنیم. نشست استانبول روی راه‌های مقابله با هزینه‌های جهانی و بشردوستانه درگیری‌ها متمرکز بود.

او با تجلیل از چشم‌انداز این نشست که مردم را در قلب تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌داد، گفت که نشست مذکور مطابق تلاش‌های او برای اصلاح ساز و کار سازمان ملل متحد بوده است.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه هم سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، نشست مذکور را نقطه عطفی در جستجو برای یافتن راه‌ حل‌های اثرگذارتر و بادوام‌تر برای چالش‌های جهانی توصیف کرد.

اردوغان گفت: نشست استانبول که تمام عوامل سیستم جهانی بشردوستانه را برای اولین بار گرد هم جمع کرد، امید جدیدی را برای آینده به وجود آورد.

در جریان نشست سال گذشته ۱۷۵ کشور شامل ۵۵ تن از سران کشورها و دولت‌ها و صدها تن از نمایندگان بخش خصوصی و هزاران تن از فعالان جامعه مدنی و سازمان‌های غیر دولتی شرکت کردند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 780943

وب گردی

وب گردی