همایش" آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان" در دانشگاه آزاد اسلامی  انزلی برگزار شد

در آستانه فرارسیدن ۵ خرداد؛روز "نسیم مهر"و روز ملی حمایت از خانواده زندانیان،همایشی با عنوان"آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان"در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد"

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این همایش سرپرست،اعضای هیات رئیسه،استادان ،کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ومدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان گیلان حضور داشتند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در این همایش با بیان اینکه همایش"آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان"به همت کانون مهر و دوستی و با تلاش خود دانشجویان دانشگاه آزاد واحد انزلی برگزار می شود، گفت:کانون های دانشجویی قلب تپنده دانشگاه هستند و ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و بنا به تقاضای دانشجویان؛8کانون مختلف راه اندازی کرده ایم.

یوسف طالبی گفت: دانشجویان ما در اولین گام اقدام به جمع آوری مبالغی برای آزادی زندانیان نمودند و فعالیت های خداپسندانه آنان محدود به این کار نمی شود.

او به نامگذاری پنجم خرداد به نام روز "نسیم مهر"و روز ملی حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت:خانواده های زندانیان که هیچگونه نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار ندارند؛به عنوان نخستین قربانیان جرم و جنایت مطرح بوده و در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی،روانی،فرهنگی،اقتصادی و ... قرار دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ادامه داد: متاسفانه فقدان نظام جامع حمایتی و کمبود اعتبارات،مشکلاتی برای خانواده های زندانیان فراهم آورده و آنها نیازمند حمایت همه جانبه هستند.

طالبی گفت: خانواده های زندانیان گاه در تامین حداقل نیازهای خود دچار مشکلات جدی می شوند، درحالی که تنها دغدغه شان باید حبس بودن عضو خانواده آنان باشد.

او ادامه داد: در صورت عدم حمایت از خانواده های زندانیان؛شاهد معضلاتی نظیر طلاق از سوی همسران،ناهنجاری های اجتماعی و روانی،گرایش به مشاغل کاذب و تکدی گری،ترک تحصیل فرزندان افراد زندانی و ... بوده و شاهد ورود اعضای خانواده زندانیان به چرخه جرم و جنایت خواهیم بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه برچسب زندان و زندانی نوعی نگرش منفی نسبت به همسران و فرزندان زندانیان ایجاد نموده و موجب ایجاد تردیدهایی در جهت کمک به آنها شده است افزود: با جستجو در آموزه های اسلامی و سیره عملی ائمه اطهار بخوبی می توان دریافت که خانواده های زندانیان از مصادیق بارز فقرا هستند و با هدف توجه دادن مردم به مشکلات این قشر و لزوم حمایت همه جانبه از خانواده های زندانیان و بنا به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و نیز براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی،پنجم خرداد ماه به عنوان روز"نسیم مهر"و روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شد.

طالبی گفت: نامگذاری این روز؛سند گویایی بر ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده های آنان فارغ از هر نوع جرم،نژاد،ملیت و اعتقادات است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد؛ پنجم خرداد ماه هر سال به جشن ملی توانمندسازی خانواده های زندانیان بدل شده و نهضت حمایت از این قشر آسیب پذیر تداوم داشته باشد.

سرهنگ لولمانی مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان گیلان و اسماعیل پوروطن مسئول موسسه خیریه"خانه سبزاندیشان وطن بندرانزلی "و دکتر رضا سلطانی شال ، روان شناس وعضو هیات علمی دانشگاه گیلان نیزاز دیگر سخنرانان این همایش بودند.

اعضای کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حرکتی خداپسندانه و در فروردین ماه سال گذشته به سرپرستی کانون های محیط زیست و مهر و دوستی و با همکاری دادستان شهرستان رشت و مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان گیلان،اقدام به آزاد نمودن نوجوان ۱۶ ساله از کانون اصلاح و تربیت نمودند که این نوجوان به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در کانون اصلاح و تربیت به سر می برد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 780982

وب گردی

وب گردی