نوبخت: رای نگرفتن از مردم از ساعت 24 به بعد برای تامین نظر شورای نگهبان بود

سخنگوی دولت گفت: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود از ساعت 24 به بعد هر رای که اخذ شود مخدوش است و حتی نوعی نگرانی برای ابطال وجود داشت؛ بنابراین وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان نتوانست رای مردم را اخذ کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت این مطلب را امروز(چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در روز انتخابات عده ای نتوانستند رای خود را به صندوق بیاندازند، بیان کرد.

سخنگوی دولت گفت: یک بخش ناشی از کمیت قابل ملاحظه و افزایش مشارکت نسبت به انتخابات قبل بود.
نوبخت افزود: براساس گزارش وزیر کشور، در برخی از حوزه ها تعداد صندوق ها در یک شعبه بیش از یک مورد بود؛ تعدادی که در نهایت باقی ماند ناشی از یک نوع الزامی بود که وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان داشت.
وی ادامه داد: در دوره های گذشته کسانی که در آخرین مرحله تا ساعت 24 باقی می ماندند، درب های شعبه بسته می شد و از افراد باقیمانده رای گیری می شد اما در رای گیری 29 اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود که از ساعت 24 به بعد هر رای اخذ شود مخدوش است و حتی امکان نوعی نگرانی برای ابطال وجود داشت.
وی افزود: براین اساس وزیر کشور این موضوع را به طور مشروح در هیات وزیران گزارش داد؛ نظر وی این بود که هیچ شبهه برای بحث انتخابات پیش نیاید.

** تصویب برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها
سخنگوی دولت در ادامه به تصویب برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این لایحه دولت برای تسهیلات ویژه اشتغال در روستاها در مجلس طرح شد و خوشبختانه با اکثریت به تصویب رسید.
نوبخت افزود: امروز نیز در مجلس شورای اسلامی جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت که به دلیل داشتن ابهاماتی در ماده یک، مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه دوباره آن را بررسی کند تا هفته آینده بتوانیم در مجلس به آن به طور کامل رسیدگی کنیم.
وی اضافه کرد: نسبت به افزایش سطح اشتغال به ویژه در روستاها اقدامات اجرایی شروع شده است.

302/302

کد خبر: 781041

وب گردی

وب گردی