پلیس آلمان باند سارقان فعال در سراسر اروپا را متلاشی کرد

پلیس آلمان یک باند بزرگ از سارقان حرفه‌ای را که بنا به تخمین‌ها مسئول حدود یک پنجم موارد دستبرد به خانه‌ها در آلمان بوده، متلاشی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، پلیس این شبکه جنایی را به اختاپوسی تشبیه کرده که بازوهایش به همه اروپا می‌رسد و گفته اعضای آن با هم پیوند نسبی یا سببی دارند.

تحقیقات درباره این شبکه با دستگیری سه زن در ژانویه ۲۰۱۶ که سعی داشتند وارد خانه‌ای در مونیخ شوند شروع شد. این تحقیقات علاوه بر آلمان به دستگیری افرادی در کرواسی و اسپانیا منجر شده است.

"راینهولد برگمان" رئیس پلیس مبارزه با سرقت سازمان یافته گفت که این شبکه ممکن است ده‌ها شاخک دیگر در کشورهایی مثل بلژیک، فرانسه و ایتالیا داشته باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، سه زن جوانی که ژانویه سال گذشته دستگیر شدند به خاطر مهارت و سرعت در دزدی در ناحیه "لهل" مونیخ جلب توجه کردند.

آنها ادعا کردند که کمتر از ۱۹ سال دارند اما پلیس متوجه شد اسناد هویت آنها جعلی است و به یک شبکه تبهکار در کرواسی ارتباط دارند.

پلیس بعد از آن ۲۰ زن جوان دیگر را در مونیخ و دو "مدیر میان رتبه" شبکه را در غرب آلمان و دو نفر که ادعا می‌شود از رهبران گروه بودند را در کرواسی دستگیر کرد. دو نفر دیگر فراری هستند. گزارش می‌شود که شماری هم در اسپانیا بازداشت شده‌اند.

برگمان گفت که این باند حرفه‌ای از زنان جوان برای ارتکاب دزدی استفاده می‌کرده چون احتمال به زندان افتادن آنها کمتر بوده است.

این زنان حتی میان بخش‌های مختلف باند که به گفته پلیس حدود ۵۰۰ عضو دارد جابه‌جا می‌شدند.

پلیس می‌گوید: تخمین زدن خساراتی که قربانیان این دزدی ها متحمل آن شدند غیرممکن است اما احتمالا به میلیون‌ها یورو می‌رسد.

پلیس متوجه شد که سران این باند در ویلاهای مجلل در زاگرب زندگی می‌کنند. پلیس کرواسی نیز جواهرات، سایر اجناس قیمتی و صدها هزار یورو پول نقد را ضبط کرده و سعی در یافتن صاحبان آنها دارد.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 781048

وب گردی

وب گردی