نعمت زاده: همکاری با شرکت دایملر بنز در مراحل نهایی/ برای کابینه بعدی از کسی دعوت نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت به وضعیت رو به پیشرفت صنعت خودرو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری با شرکت دایملر بنز در زمینه خودروهای تجاری تقریبا در مراحل نهایی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ «محمدرضا نعمت زاده» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خودرو در کشور این مطلب را بیان کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه کار خودروسازان با شرکت های فرانسوی سیتروئن و پژو شروع شده و به جلو پیش می روند، در مورد رنو هم به زودی به سرانجام خواهیم رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به سرمایه گذاری و قراردادهای منعقده با شرکت های معتبر در زمینه قطعه سازی الحمدالله وضعیت تولید خودرو رو به افزایش است.
نعمت زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در کابینه دولت دوازدهم از شما دعوت شده است، گفت: هنوز برای کابینه بعدی از هیچ کس دعوت نشده، هنوز خیلی مانده، اجازه بدهید تا آن موقع بماند.
نعمت زاده درباره افزایش قیمت گوشت نیز گفت: کل مواد کشاورزی، لبنی و پروتئینی بنا بر قانون انتزاع مربوط به جهاد کشاورزی است و باید از آقای حجتی بپرسید.
«منصور پوریان» رئیس شورای تامین دام کشور چندی پیش قیمت فعلی گوشت قرمز را بالا دانست و گفت: دولت برای کاهش قیمت گوشت قرمز و حذف دلالان با بهره برداری از واحد پرواربندی صنعتی و کشتارگاه زیاران، تلاش در کاهش قیمت این محصول دارد.
وی بخشی از بالابودن قیمت گوشت قرمز را مربوط به سوء استفاده برخی دلالان از فضای سیاسی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بخش عمده دام زنده و گوشت قرمز مورد نیاز کشور از منابع داخلی و بخشی دیگر از محل واردات تامین می شود، بنابراین کمبودی در تامین گوشت قرمز کشور نداریم.
وی گفت: وزارت جهادکشاورزی برای متعادل شدن قیمت دام زنده اقدام به ایجاد بزرگترین واحد صنعتی پرواربندی دام و کشتارگاه زیاران در قزوین کرده تا با عرضه و کشتار روزانه دام صنعتی، گوشت قرمز را با قیمت مصوب دولتی به دست مصرف کنندگان برساند. عرضه گوشت قرمز از این کشتارگاه در دو بخش عرضه لاشه مستقیم، گوشت قرمز بسته بندی و گوشت چرخ شده بسته بندی خواهد بود که در تلاشیم در کاهش 70 درصدی گرانی قیمت این کالا گام برداریم.
به گفته پوریان، کشتارگاه زیاران با وسعت 240 هکتار به عنوان بزرگترین کشتارگاه کشور توان عرضه روزانه بین یک هزارو 500 تا دو هزار لاشه دام سبک را به شکل بسته بندی دارد.
وی علت گرانی گوشت قرمز را عرضه محدود دام زنده توسط برخی تولید کنندگان، حضور چوبداران دلال و قصابی ها برشمرد و اظهارداشت: با وجود تامین گوشت مورد نیاز داخلی و کاهش تقاضای مصرف به علت بالا بودن قیمت ها، اما همچنان قیمت این محصول به شکل غیرقابل قبولی روند صعودی دارد.
رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده یکی دیگر از علل گرانی گوشت را وجود یک میدان عرضه دام زنده در میدان قم عنوان کرد.
پوریان اقدام های مذکور را در کاهش قیمت گوشت قرمز موثر دانست و افزود: گوشت قرمز مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین است و قیمت ها روند کاهشی خواهد گرفت.
وی ادامه داد: حتی برای ماه مبارک قربان نیز کمبودی در تامین دام زنده کشور نداریم و آمادگی داریم دام زنده مورد نیاز را عرضه کنیم.
دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 781059

وب گردی

وب گردی