عمار حکیم برگزاری نشستی منطقه‌ای با حضور ایران را خواستار شد

در پی نشست تبعیض‌گرایانه عربی-آمریکایی ریاض، رئیس ائتلاف ملی عراق برگزاری نشستی بین سران کشورهای منطقه با حضور ایران را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «القدس العربی»، سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، ضمن ابراز شگفتی از نحوه تعامل مقامات سعودی با رئیس جمهور عراق در سفر به ریاض برای شرکت در نشست اخیر، برگزاری نشست بین سران کشورهای منطقه را با حضور ایران خواستار شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن و وابسته به قطر در یادداشتی به قلم مصطفی العبیدی نوشت: عمار الحکیم (که رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز است) از برخورد مقامات عربستان سعودی با فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، در (به اصطلاح) نشست سران اسلامی با آمریکا که در عربستان سعودی برگزار شد ابراز تعجب کرد.

وی پس از نشست هیئت ائتلاف ملی عراق با مقامات محلی در استان بغداد در نشستی خبری گفت: «این برخورد با رئیس جمهور عراق از نظر استقبال و رایزنی نکردن با رئیس جمهور در موضوعات این نشست سران، بسیار تعجب آور بود.»

رئیس ائتلاف ملی عراق افزود: « نشست‌های بین‌المللی به ویژه نشستهایی که در منطقه برگزار می‌شود باید همه کشورها را برای ایجاد دیدگاهی یکپارچه به منظور حل مشکلات شامل شود.»

وی بار دیگر «برگزاری نشستی بین سران کشورهای منطقه شامل ایران» را خواستار شد.

306/300

کد خبر: 781063

وب گردی

وب گردی