کره شمالی: واشنگتن به دنبال مانع تراشی در روابط اقتصادی پیونگ یانگ و مسکو است

وزارت خارجه کره شمالی، واشنگتن را به مانع تراشی در روابط تجاری پیونگ یانگ و مسکو متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت امور خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای آمریکا را به مانع تراشی در روابط اقتصادی بین پیونگ یانگ و مسکو محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا و متحدانش در تلاش برای مانع تراشی در روابط و همکاری‌های اقتصادی بین کره شمالی و روسیه هستند تا به این وسیله فشار بیشتری به پیونگ یانگ وارد سازند.»

آژانس مرکزی خبر کره پیش از این در گزارشی ادعای دروغین واشنگتن درباره راه اندازی تجارت دریایی میان کره شمالی و روسیه را رد کرد.

نخستین خط دریایی که "ولادی وستک" روسیه را به "راسون" در کره شمالی ارتباط می‌دهد، از ۱۸ مه فعالیت خود را آغاز کرده و این امکان را برای گردشگران چینی و روسی فراهم می‌کند تا از کره شمالی بازدید کنند.

آمریکا مدعی است پیونگ یانگ از طریق این راه‌آب با روسیه روابط تجاری برقرار کرده است.

چندی پیش نیز "فومیو کیشیدا"، وزیر خارجه ژاپن نیز نسبت به روابط تجاری برخی کشور‌ها با کره شمالی و از سرگیری روابط تجاری با این کشور بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ، ابراز نگرانی کرد.

آزمایش‌های موشکی مکرر کره شمالی و برنامه‌های هسته‌ای آن علت اصلی اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه این کشور محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 781094

وب گردی

وب گردی