دنیا می خواهد جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرد/دفاع مقدس متعلق به هیچ جناحی نیست/ ثمره بزرگ دفاع مقدس روحیه و تفکر بسیجی است

مراسم بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر بعد از ظهر امروز با حضور دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و سردار بهمن کارگر رئیس سازمان حفظ و نثر آثار دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار کارگر در این مراسم ضمن قدردانی از دکتر نوریان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به نقش خرمشهر در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ابتدای جنگ درگیری های زیادی در کشور وجود داشت. شرایط سیاسی نابه سامان بود و به گفته مقام معظم رهبری هر زمانی که ما ضعیف شدیم دشمن خواست سوء استفاده کند. اما، با توکل بر خدا و ایثار جوانان از همان ابتدای جنگ پیروزی های زیادی داشتیم. ما در خرمشهر توانستیم در ابتدا 5هزار و 500 کیلومتر شهر را آزاد کنیم و در همان زمان 19 هزار اسیر عراقی گرفتیم. دشمن، در آزادسازی خرمشهر 16 هزار مجروح داد. بعد از عملیات بیتالمقدس بود که صدام از ایران خواست قطعنامه را امضا کند. در عملیات بیت المقدس فهمیدیم که می توانیم.

وی افزود: مردم و مسئولان خودشان را باور کردند. هدف عملیات بیت المقدس به جز آزادسازی خرمشهر، عبور از مرز و بصره بود. همه ایران در این عملیات حضور داشتند. ارتش، سپاه، بسیج و همه اقوام مردم ، استانها و زنان در آزادی خرمشهر نقش داشتند.

او ادامه داد: در این عملیات بود که سپاه تبدیل به ارتش شد و بسیج خودش را نشان داد و ارتش ایران نیز به یک مکتب ایرانی و اسلامی تبدیل شد. امام خمینی (ره) گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و هر جایی که ما موفق بودیم به خاطر وجود خدا بود.

کارگر افزود: امروز می بینیم که داعش که دست نشانده آمریکا و انگلیس است نتوانسته هیچ حمله تروریستی به ایران داشته باشد. دنیا می خواهد جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرد. از ابتدای نظام جمهوری اسلامی تحریم ها وجود داشت اما همیشه مقاومت و ایثار باعث پیروزی ما شده است بنابراین، نباید از دشمن ترسید. خوشبختانه پبشرفت های نظامی و دفاعی ما بسیار خوب بوده است. اما ما باید مواظب جنگ نرم باشیم. باید مراقبت کنیم تا بین ما اختلاف نیفتد. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی نجات دادن سوریه و عراق است. بنابراین، ما می توانیم با دفاع از تهاجم فرهنگی وضع موجود را بهتر از قبل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس با توکل بر خدا و تکیه بر توانایی های خود پیروز شدیم. امروز نیز باید همین گونه باشد. نظام جمهوری اسلامی روز به روز قوی تر خواهد شد و آینده بسیار درخشانی در انتظار نظام جمهوری اسلامی است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی / منتشر کننده: فرخوی

204

کد خبر: 781154

وب گردی

وب گردی