دین پرست: سازمان بورس و اوراق بهادار صدور مجوز اتاق مبادلات سهام پدیده را پیگیری می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار صدور مجوز اتاق مبادلات سهام پدیده را پیگیری می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با بیان اینکه اتاق معاملات سهام شرکت پدیده در هفته آخر سال ٩٥ افتتاح شده است، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به شفاف سازی فعالیت این اتاق و اطلاع رسانی دقیق به سهامداران این شرکت اقدام می کند.
دین پرست در مورد موضوع راه اندازی اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد انتشار برخی اخبار ضد و نقیض و گمانه زنی های ناقص و ناصحیح در خصوص نحوه راه اندازی اتاق مبادلات و به طور مشخص عدم اطلاع سازمان بورس و اوراق بهادار از نحوه شکل گیری و راه اندازی این اتاق بوده ایم که لازم می دانم برای اطلاع دقیق مخاطبان، نسبت به تشریح روند کار اقدام کنم.
رییس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده اضافه کرد: سابقه این موضوع به مصوبات سال 93 دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برمی گردد که در دی ماه 1393 ابلاغ و طی آن سازمان بورس و اوراق بهادار موظف به ارائه طرح مورد نیاز برای ورود شرکت پدیده به بورس شده بود.
وی تاکید کرد: پس از آن که این موضوع در جلسات متعددی و از جمله شورای امنیت کشور مطرح و بر راه اندازی اتاق مبادلات و معاملات سهام (OTC) تاکید شد، با تعامل بسیار خوب سازمان بورس و اوراق بهادار، مقدمات شکل گیری این موضوع فراهم شد.
دین پرست تصریح کرد: نخست بیش از ١٠ نفر از متخصصان و کارشناسان خبره حوزه بورس برای تعیین صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شدند که در نهایت سه تن از این افراد از سوی سازمان مذکور به عنوان ناظر و مسوول راه اندازی اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده تعیین و به طور رسمی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: هیات سه نفره منتخب با مشورت و هدایت مستقیم مسوولان ذی ربط سازمان بورس و همکاری مدیران شرکت پدیده، پس از حدود سه ماه کار مستمر، نسبت به تهیه، تکمیل و تایید نهایی نرم افزار مورد نیاز اتاق، بیانیه شفافیت سازی و دستورالعمل معاملاتی آن اقدام کردند.
معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: در نهایت سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تکمیل فرایند قانونی مورد اشاره در یازدهم بهمن ماه سال ٩٥ به طور رسمی اعلام کرد که تمامی مقدمات راه اندازی اتاق معاملات و مبادلات سهام شرکت انجام شده و به موجب تصمیمات هیات سه نفره ناظر بر فعالیت اتاق و مدیران شرکت،‌ مقرر شده است که سامانه یاد شده در تاریخ 20/11/95 راه اندازی شود.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه اظهار داشت: ستاد تدبیر و ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و شرکت های سرمایه گذاری استان خراسان رضوی در جلسه 24/11/1395 خود که با حضور کلیه اعضای ستاد و نماینده سازمان بورس برگزارشد،‌ مقرر شد که اتاق مبالات سهام شرکت پدیده آغاز به کار کند که در نهایت این اتاق در هفته پایانی سال 95 افتتاح شد که وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی نیز در تاریخ 9/1/96، صحت اجرای فرایند مذکور را تاکید و اعلام کرد.
دین پرست در ادامه با بیان این که همواره وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر این نکته تاکید داشتند که برای تقویت مبانی قانونی فعالیت اتاق مذکور، نیازمند اخذ مجوز از شورای عالی امنیت ملی است اضافه کرد پس از انجام مکاتبات متعدد بین وزارت کشور، ‌وزارت امور اقتصادی و دارایی، دفتر ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، ‌در نهایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که تصمیم گیری در ارتباط با این موضوع در حیطه مسئولیت ها و اختیارت قانونی شورای عالی بورس است، که برای اجرایی کردن این نظریه جلسه ای در تاریخ 26/2/96، با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نمایندگان استانداری خراسان رضوی و هیات مدیره شرکت پدیده در محل وزارت کشور برگزار و متعاقبا نیز جلسه ای در تاریخ 30/2/96 با حضور مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار، در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل و در نهایت مقرر شد که موضوع در جلسه آتی شورای عالی بورس مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
دین پرست خاطر نشان کرد: با توجه به طرح برخی اشکالات و ابهامات درباره فرایند نقل و انتقال سهام در سامانه اتاق مبادلات و همچنین کاهش نرخ سهام شرکت پدیده در این مدت بر اساس مصوبات جلسات مورخ 13/2/96 مشهد، 26/2/96 وزارت کشور و 30/2/96 دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مقرر شده بود که سازمان بورس و اوراق بهادار به نحو مقتضی و با استفاده از ظرفیت کمیته سه نفره نظارت بر فعالیت اتاق ، نسبت به بررسی این دو موضوع اقدام و نظر کارشناسی خود را اعلام کند که در این راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 2/3/96، نتیجه بررسی های انجام شده را به طور رسما برای وزارت کشور ارسال کرده است.
وی در پایان تاکید کرد: بر اساس مذاکره روز جاری با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده است که نتایج بررسی ها از سوی آن سازمان و همچنین هیات مدیره شرکت به اطلاع عموم و به ویژه سهامداران شرکت پدیده برسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 781182

وب گردی

وب گردی