بوداییان چشم به دیدار ترامپ با دالایی لاما دارند

رییس دولت در تبعید تبت اعلام کرد: دیدار احتمالی ترامپ با رهبر معنوی بودائیان تبت منطقی خواهد بود چرا که رییس‌جمهور آمریکا حین تور بین‌المللی کنونی خود با رهبرانی از جامعه مسلمانان، یهودیان و مسیحیان دیدار داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دالایی لاما، رهبر معنوی بودائیان تبت در گذشته با چهار رییس‌جمهور پیشین آمریکا دیدار داشته و همین امر موجب خشم چین شده است.

چین تبت را یک استان شورشی خود قلمداد می‌کند و دالایی لاما را یک رهبر جدایی‌طلب خطرناک می‌داند.

دالایی لاما هنوز برای دیدار با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا دعوت نشده است.

نخست‌وزیر در تبعید تبت با اشاره به سفرهای ترامپ به عربستان، واتیکان و سرزمین‌های اشغالی، گفت: دونالد ترامپ از سه مکان مقدس سه دین مهم بازدید به عمل آورده و تنها دیدار با رهبر بودائیان باقی مانده است. اگر او می‌تواند با تمام رهبران ادیان مهم دیدار کند بنابراین منطقی خواهد بود که بخواهند با اصلی‌ترین رهبر بودائیان دیداری داشته باشند.

او تاکید کرد که نسبت به انجام چنین دیداری خوش‌بین است.

این مقام پیشتر در ماه گذشته گفته بود دالایی لاما قصد دارد آوریل به آمریکا سفر کند اما سفر خود را تا ژوئن به تاخیر انداخته است چرا که سفرهای متوالی او را خسته کرده است.

از آنجایی که آمریکا تلاش دارد تا نظر چین را برای مقابله با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی جلب کند لذا دیدار ترامپ با دالایی لاما دور از ذهن به نظر می‌رسد.

یکی از مقام‌های دولت آمریکا هم گفته بود درباره چنین دیداری زود هنگام است.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 781242

وب گردی

وب گردی