عدالت و برادری از مؤلفه‌های اصلی امنیت است

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تأمین امنیت کشور از وظایف اصلی هر حاکمیت و دولتی است، گفت: از مؤلفه‌های اصلی تأمین امنیت عدالت و برادری است.

به گزارش ایسکانیوز، فردین اخلاقیان در جشن گرامیداشت سوم خرداد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حمله ارتش عراق در اوایل انقلاب باعث فتح خرمشهر شد که این امر برای مردم ایران موجب رنج و ناراحتی و برای دشمنان باعث فخر و مباهات دشمنان شد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن دوران برای حفظ خرمشهر و آزادسازی آن تمهیدات کارسازی را اندیشیدند، افزود: ۵۰۰ روز خرمشهر در اختیار دشمنان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار نفر شهید نشان دهنده عظمت آزادسازی خرمشهر برای ایران و ایرانیان است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در آزادسازی خرمشهر شهدای زیادی به اسلام و انقلاب تقدیم کردیم اما این استقامت پایه‌ریزی امنیتی بود که امروز در کشور حکمفرماست و در سایه آن به سایر موفقیت‌ها دست یافتیم.

اخلاقیان با اشاره به اینکه تأمین امنیت کشور از وظایف اصلی هر حاکمیت و دولتی است، گفت: از مؤلفه‌های اصلی تأمین امنیت عدالت و برادری است.

وی افزود: حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر در انتخابات اخیر و برگزاری انتخابات سالم از ثمرات آزادسازی خرمشهر است چرا که امنیت موجود در کشور نتیجه ایثار و فداکاری ملت ایران در آن دوران است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف در کشور عنوان کرد: با توجه به تعدد قومیت‌ها در کشور باید تدابیری اندیشیده شود که دولت به همه قومیت‌ها یکسان بنگرد.

وی افزود: برای توسعه روز به روز امنیت باید در سایر بخش‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشیم که یکی از این بخش‌ها توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور و اشتغال پایدار است.

اخلاقیان در پایان یادآور شد: امیدواریم دولت دوازدهم در چهار سال آینده بتواند زمینه اشتغال جوانان بیشتری را فراهم کند تا شاهد امنیت پایدار در کشور باشیم.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 781261

وب گردی

وب گردی