ثبت‌نام بیش از 195 هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی فنی حرفه‌ای

مشاور عالی سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 195 هزار داوطلب برای پذیرش در دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیردولتی خبر داد و گفت: نتیجه نهایی پذیرش در این دوره‌ها دهه آخر شهریور ماه جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی که از روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 1396 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده بود و با در نظر گرفتن مهلت روز گذشته چهارشنبه سوم خردادماه سال 13966 پایان پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده تعداد 195 هزار و 92 داوطلب برای شرکت در پذیرش دوره‌های فوق ثبت نام کردند. بدیهی است آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: براساس ضوابط، پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید برای 42 کد رشته امتحانی صورت می‌گیرد که پذیرش در 31 کد رشته امتحانی منحصرا براساس سوابق تحصیلی خواهد بود و لذا ملاک پذیرش داوطلبان در هر یک از 31 کد رشته امتحانی معدل کل دیپلم آنها می‌باشد.

به گفته وی پذیرش در 11 کد رشته امتحانی دیگر از 42 کد رشته براساس نمرات آزمون و مطابق جداول شماره 1، 2، 3 مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود و براساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون 11 کد رشته امتحانی روز جمعه 13 مردادماه جاری برگزار می‌شود.

توکلی گفت: کارت شرکت در آزمون 11 کد رشته امتحانی روز سه‌شنبه دهم مردادماه سال 1396 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج شنبه دوازدهم مردادماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجس آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی آزمون دوره‌های فوق دهه آخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 781263

وب گردی

وب گردی