خودداری انگلیس از به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات بمب‌گذاری منچستر با آمریکا

انگلیس قصد ندارد اطلاعات جمع‌آوری شده درباره بمب‌گذاری شهر منچستر را با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در میان بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت؛ پلیس لندن اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از بمب‌گذاری سالن کنسرت منچستر آرنا را در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا قرار نمی‌دهد زیرا مقامات آمریکایی اطلاعات محرمانه را در دسترس مطبوعات این کشور می‌گذارد.

"آمبر رود"، وزیر کشور انگلیس، روز گذشته به مقامات آمریکایی هشدار داده بود در حفظ و نگهداری از اطلاعات محرمانه مسئولیت‌پذیر باشند زیرا پیش از این نیز چنین اطلاعاتی را در اختیار مطبوعات قرار داده بودند. وی همچنین خواستار توقف دسترسی مطبوعات آمریکایی به اطلاعات محرمانه امنیتی شد. مقامات آمریکایی در واکنش به هشدار و درخواست "آمبر رود" اطمینان دادند دیگر هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ اما فقط ساعاتی از اظهارات وزیر کشور انگلیس گذشته بود که یکی از روزنامه‌های آمریکایی تعدادی از عکس‌های محل انفجار منچستر آرنا را منتشر کرد. این روزنامه آمریکایی، عکس‌ها را از یک منبع اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده بود.

انتظار می‌رود "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، در دیدار خود با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست ناتو، این موضوع را با وی در میان بگذارد.

بخشی از جزئیات بمب‌گذاری شهر منچستر پیش از آنکه پلیس انگلیس آن را در اختیار مطبوعات قرار دهد، در پایگاه‌های خبری آمریکا، به ویژه ان‌بی‌سی و سی‌بی‌اس، منتشر شد.

اطلاعاتی مانند تعداد کشته‌شدگان، انفجار بمب به شیوه انتحاری و نام مهاجم، همگی بر اثر نشت اطلاعات از منابع امنیتی آمریکا در اختیار رسانه‌های این کشور قرار گرفت.

طبق توافقنامه "چشم پنجم"، کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند اطلاعات جاسوسی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 781290

وب گردی

وب گردی