یک کمپانی تلویزیونی کره جنوبی از ساخت سریالی بر اساس داستان‌های «خانم مارپل» آگاتا کریستی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، «هالیوود ریپورتر» نوشت: کمپانی «گود پروداکشن» از کره جنوبی قصد دارد «خانم مارپل» را که از معروفترین شخصیت‌های داستانی «آگاتا کریستی» است، یا ظاهری آسیایی به دنیای مدرن بیاورد.

این پروژه با همکاری کمپانی «آگاتا کریستی» صورت می‌گیرد و طی آن «جین مارپل» که کارآگاهی انگلیسی است تبدیل به «میس ما»ی کره‌ای در زمان حال می‌شود.

در این سریال ۱۶ قسمتی برخی از معروف‌ترین چهره‌های کره‌ای ایفای نقش خواهند کرد. کارگردانی این پروژه تلویزیونی را «یون هو یانگ» برعهده گرفته است.

«آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که حدود ۸۰ رمان‌ پلیسی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند.

«کریستی» در طول عمرش ۶۶ رمان کارآگاهی و ۱۴مجموعه داستان کوتاه نوشت. این آثار بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۶ به نگارش درآمده‌اند. مجموعه آثار این زن نویسنده تاکنون بیش از چهار میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌ است. همچنین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری براساس داستان‌های پلیسی جذاب او ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند. «آگاتا کریستی» در ۱۲ ژانویه‌ سال ۱۹۶۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت

منبع: ایسنا

٥٠١٥٠١.

کد خبر: 781291

وب گردی

وب گردی