بی ام و سری 8 کوپه معرفی شد

بی‌ام‌و دقایقی پیش از نمونه‌ی مفهومی کوپه‌ی سری ۸ رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، قطعا تمام طرفداران بی‌ام‌و سال‌ها منتظر ظهور مجدد سری ۸ بودند. اکنون بی‌ام‌و پیش از رونمایی رسمی از کوپه‌ی لوکس سری ۸ در خلال مراسم روز آینده‌ی Concorso d'Eleganza Villa d'este، دقایقی پیش به انتظار طولانی علاقه‌مندان به این خودرو پایان داد. غول خودروسازی باواریا تصاویر رسمی کانسپت بی‌ام‌و سری ۸ را منتشر کرد. این خودرو همانند برادر کوچکتر خود سری ۶، در سه نسخه‌ی کوپه‌ی دو در، روباز و گرن کوپه چهار در تولید و عرضه خواهد شد.

در نمای بیرونی با زبان طراحی جدید بی‌ام‌و روبه‌رو هستیم که پیش از این در مدل مفهومی ایکس ۲ با آن آشنا شده بودیم. خودروی GT اسپرت، بزرگ و لوکس اهداف اصلی این شرکت آلمانی در طراحی بدنه‌ی سری ۸ بوده است. دماغه‌ی کشیده و تهاجمی در کنار بخش انتهایی کوتاه با پنل‌های جانبی عضلانی، بخشی از المان‌های طراحی بدنه‌ی سری ۸ است که از آن خودرویی اسپرت و قدرتمند می‌سازد.

هارالد کروگر، مدیر عامل بی‌ام‌و در خصوص سری ۸ گفت: عدد ۸ همواره نشانگر اوج توانایی‌های حرکتی و عملکرد بی‌نقص در میان محصولات بی‌ام‌و بوده است. سری ۸ کوپه به‌خوبی نشانگر تعامل بی‌نظیر بین رفتار اسپرت و عملکرد دینامیک بالا با محیطی لوکس و باوقار خواهد بود. این خودرو رده‌ی جدیدی در محصولات بی‌ام‌و خواهد بود و ارتقاء قابل توجهی در رده‌ی خودروهای کوپه‌ی بی‌ام‌و به همراه خواهد داشت. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این خودرو هنگام عرضه به بازار، پرچم‌دار کوپه‌های لوکس باشد.

دماغه‌ی روبه پایین کانسپت سری ۸، رفتار تهاجمی قابل توجهی به بینندگان القا می‌کند. جلوپنجره‌های کلیوی عظیم این خودرو با شکست در خط افقی میانه‌ی خود، بیش از پیش حس خودرویی توانمند و اسپرت را تداعی می‌کند. چراغ‌های باریک و کشیده‌ی جلو برخلاف زبان طراحی فعلی بی‌ام‌و، با جلوپنجره ترکیب نشده است. خطوط شکسته در کنار ورودی‌های هوای بسیار بزرگ ، چهره‌ی تهاجمی سری ۸ را در بخش جلویی کامل کرده‌اند تا تنها یک پیغام را به بینندگان برساند؛ این خودروی GT با نمونه‌های فعلی بازار تفاوت زیادی دارد و از روح تهاجمی و خشنی برخوردار است.

آدرین فن هایدونک، مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و، در رابطه با سری ۸ کوپه گفت: بی‌ام‌ سری ۸ کانسپت دست‌پخت ما در توسعه‌ی خودرویی با نهایت توانایی‌های حرکتی و کیفیت سواری است. این محصول، خودرویی اسپرت و لوکس است که تمامی المان‌های لازم برای ارائه‌ی دینامیک حرکتی بالا در کنار فضایی مدرن و لوکس را به همراه دارد. برای من، این خودرو نمونه‌ای خالص از تحسین‌برانگیزترین ساخته‌ی صنعت خودروسازی است.

طراحی فوق‌‌العاده‌ی کانسپت سری ۸ به بخش جلویی آن محدود نمی‌شود و در قسمت انتهایی خودرو نیز شاهد نمای بی‌نظیری هستیم. این بخش از خودرو نمایی ناب از یک محصول GT ارائه‌ می‌دهد که می‌‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. طراحی کوتاه و عظیم و عضلانی این بخش، نشانگر خودرویی توانمند و باوقار است که در مواقع لازم خشونت زیادی به همراه خواهد داشت. چراغ‌های L شکل کشیده و باریک عقب نیز در جهت القای حس محصولی لوکس و قدرتمند طراحی شده‌‌اند.

در بخش بالایی چراغ‌ها بین‌ آن‌ها و بدنه‌ی خودرو شاهد فضایی خالی هستیم که احتمالا برای افزایش قابلیت‌های آیرودینامیک خودرو و مشابه چیزی که پیش از این در i8 دیده بودیم، تعبیه شده است.

سری ۸ کوپه با رنگ‌های جدیدی اعم از خاکستری بارسلونا، عرضه خواهد شد. رینگ‌های ۲۱ اینچی به‌کاررفته در خودرو به جذابیت‌های بصری آن افزوده‌‌اند و امیدواریم در نمونه‌ی نهایی نیز به کار گرفته شوند.

بی‌ام‌و در فضای داخلی سری ۸ سنگ تمام گذاشته است. کابین این خودروی مفهومی چیزی فراتر از یک خودروی لوکس مانند مرسدس بنز اس کلاس کوپه یا لکسوس LC500 است. بی‌ام‌و سعی کرده است در کنار طراحی لوکس، المان‌های اسپرت را نیز در توسعه‌ی کابین در نظر بگیرد. به همین دلیل شاهد فضایی لوکس و در عین حال ساده و اسپرت هستیم که بی‌شباهت به استون مارتین DB11 نیست. محل قرارگیری راننده ارتفاع اندکی با زمین دارد تا حس رانندگی اسپرت را به خوبی القا کند و صندلی‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند تا از افزایش وزن خودرو جلوگیری شود. غربیلک فرمان در عین طراحی اسپرت و تا حدودی آینده‌نگرانه، از پوشش آلکانترا بهره می‌برد تا کیفیت ساخت بالای خود را به رخ بکشد. پدال‌های تعویض دنده‌ی قرمزرنگ نیز از المان‌های افزایش حس اسپرت داخل اتاق سری ۸ هستند.

کنسول وسط حجم زیادی از فضای میانی کابین را به خود اختصاص داده است. این بخش از کابین در قسمت انتهایی خود به نمایشگر بزرگ سیستم چندرسانه‌ای و اطلاعاتی iDrive ختم شده است. استفاده‌ی همگون از پوشش چرم، فیبر کربن و آلومینیوم در این بخش چهره‌ی زیبایی به آن داده است. یکی از نکات قابل توجه کنسول میانی سری ۸، اهرم تعویض دنده‌ی خاص آن است که با نمونه‌های فعلی بی‌ام‌و تفاوت دارد. احتمالا بی‌ام‌و در آینده به سراغ این سبک از طراحی برای اهرم تعویض دنده‌ی خودروهای خود خواهد رفت.

دکمه‌ی استارت خودرو همانند بسیاری از خودروهای سوپراسپرت، روی کنسول وسط و در کنار اهرم تعویض دنده تعبیه شده است. کلید کنترلی سیستم iDrive نیز تغییرات مختلفی به خود دیده است. صفحه‌ی لمسی مشکی‌رنگی نیز در بالای آن قرار گرفته که توسط شیشه‌ی مخصوص برند سواروفسکی پوشیده شده است و به کاربران جهت ارتقاء راحتی کار با iDrive کمک خواهد کرد.

سری ۸ احتمالا از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری خطی بی‌ام‌و برای تأمین نیروی مورد نیاز نسخه‌ی پایه‌ی خود بهره خواهد بود. نسخه‌ی قدرتمند‌تر این خودرو احتمالا از پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر و مجهز به توربوشارژر بی‌ام‌و 750i استفاده خواهد کرد. نسخه‌های دیزلی و هیبریدی سری ۸ نیز به احتمال گسترده در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. برای بخش انتقال قدرت، به احتمال قوی شاهد حضور جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار به‌صورت استاندارد خواهیم بود و سیستم چهارچرخ محرک xDrive نیز به‌صورت آپشن در اختیار خریداران خواهد بود.

مدل 860i شاید نمونه‌ی مورد انتظار تمامی علاقه‌مندان این خودرو باشد که احتمال استفاده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری M760i در آن وجود دارد. اما شخصا علاقه‌ی زیادی به معرفی مدل M8 با پیشرانه‌ی قدرتمند‌تر از نمونه‌ی V8 به‌کاررفته در M5 و M6 دارم. در صورت توسعه‌ی این نسخه از سری ۸، قطعا شاهد استفاده از سیستم‌هایی چهارچرخ محرک و چهارچرخ فرمان‌پذیر بی‌ام‌و در آن خواهیم بود.

امیدواریم بی‌ام‌و در نمونه‌ی نهایی سری ۸، تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف خودرو به خصوص در کابین اعمال نکند. به گفته‌ی بی‌ام‌و، کانسپت سری ۸ پیش‌نمایش نزدیکی از نمونه‌ی نهایی خودرو خواهد بود. این خبر به معنای تولید یکی از زیبا‌ترین خودروهای تاریخ بی‌ام‌و در آینده‌ی نزدیک است.

فروش بی‌ام‌و سری ۸ کوپه از پایان سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. نسخه‌های گرن کوپه و کابریوله نیز در ادامه معرفی و به فروش خواهند رسید. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت مورد نظر بی‌ام‌و برای سری ۸ در دسترس نیست؛ با این حال باید آماده‌ی افزایش قابل توجه آن نسبت به سری ۶ باشیم. برای مشاهده‌ی تصاویر بیشتر سری ۸ کوپه باید منتظر رونمایی رسمی این خودرو در رویداد فردا باشیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 781489

وب گردی

وب گردی