مأموریت های اصلی دانشگاه به زودی محقق می شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بخش مهمی از مأموریت های مغفول مانده دانشگاه انشاالله در آینده نزدیک محقق می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در نشست دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن عرض تبریک سالروز سوم خرداد و نیز حضور پرشور و حماسی ملت بزرگ ایران در انتخابات 29 اردیبهشت ماه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه شغل محور، مهارتی و کارآفرین است که این پتانسیل وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه های کشور است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک سیستم نظام مند و دارای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه کارآفرینی، ایجاد شغل و توانمندسازی جامعه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن انتقاد از عدم مطالبه کیفیت از این دانشگاه توسط دانشجویان طی سال های گذشته تأکید کرد: دبیران شوراهای تعامل و تبادل نظر باید بازوی توانمند برای رسیدن به اهداف کیفی این دانشگاه باشند.

دکتر امید عنوان کرد: دبیران شوراهای تعامل، بازوان توانمند در واحدهای استانی هستند و باید زمینه ارتباط و گفتگو با نمایندگان مجلس در استانها را بصورت گروهی فراهم کنند تا بتوانند قابلیتها و ظرفیتهای این دانشگاه را به گوش نخبگان و مسئولان استانی برسانند و حمایت آنها را جلب کنند.

وی افزود: شما دانشجویان باید شتابدهنده برنامه ها باشید و تیم هایی برای رایزنی با مسئولان مراکز تشکیل دهید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در استانها در جریان اهداف، مأموریتها و برنامه های این دانشگاه قرار دهید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: در این دانشگاه جامعه هدف پس از مهارت آموزی دقیق و انجام مراحل علمی و عملی، پس از فراغت از تحصیل می تواند با سرمایه گذاری و حمایت مالی وارد بازار کار شود و مستقلا دارای موسسه تولیدی و کارگاه شود و باری از دوش جامعه و دولت بردارد.

دکتر امید مأموریت گرایی و کیفیت بخشی مراکز را از مهم ترین برنامه های پیش روی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما پرورش و تربیت نیروهای کاردان، متخصص و کارشناسان دارای مهارت است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه باید نیروهایی تربیت کند تا آماده ورود به بازار کار باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: وظایف شما دبیران شوراها بسیار حساس و کلیدی بوده و با انتقال صحیح و دقیق انتقادات و مطالبات دانشجویان به مدیران و روسای مراکز و واحدهای استانی می توانید درجهت بهبود امور فرهنگی، اجتماعی، فوق برنامه، آموزشی، رفاهی و اقتصادی ما را یاری کنید.

دکتر امید اضافه کرد: مصوبه ای را از مجلس گرفتیم که براساس آن برای اولین بار مراکز این دانشگاه می توانند از تسهیلات ویژه برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی شغل محور و مهارتی است، گفت: راهبرد اصلی این دانشگاه هدایت فارغ التحصیل برای ورود به بازار کار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: مأموریت گرایی و ارتقای کیفیت از برنامه های اصلی این دانشگاه در دوره جدید است و با سرعت و دقت درحال پیگیری است.

وی ابراز امیدواری کرد که بخش مهمی از مأموریت های مغفول مانده دانشگاه در آینده نزدیک محقق شود و در این راستا مسئولان دانشگاه موظف شده اند اجرای مأموریتهای دانشگاه را در سطح واحدها و مراکز رصد کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشکر از معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تشکیل جلسات دانشجویی تأکید کرد که نشست های آینده دبیران شورای تعامل با حضور رؤسای واحدهای استانی و معاونان دانشگاه بصورت مدون و فصلی و با حضور مؤثر دانشجویان برگزار شود.

کد خبر: 781514

وب گردی

وب گردی