العامری: در پیشروی به سمت مرزهای سوریه تنها با دمشق هماهنگ می‌کنیم

دبیرکل سازمان بدر عراق با اشاره به اینکه حشد شعبی به زودی به مرزهای مشترک عراق-سوریه خواهد رسید،‌ گفت: ما در این زمینه تنها با دمشق هماهنگی خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: حشد شعبی با طرحی ویژه برای آغاز عملیاتی نظامی جهت پیشروی به سمت مرزهای مشترک با سوریه به زودی به این مرزها خواهد رسید.

العامری تاکید کرد: حشد شعبی هرگز به هیچ طرفی اجازه نخواهد داد بر این عملیات تاثیر بگذارد و در آزادسازی خاک عراق دخالت کند، تنها نظری که ما به آن توجه داریم نظر فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است، این عملیات نیز با موافقت وی آغاز شد و این توافق از حدود چند ماه قبل حاصل شده است.

وی افزود: حشد شعبی در پیشروی به سمت مرزهای مشترک با سوریه و نیز تعقیب داعشی‌ها در آنجا تنها با دولت دمشق هماهنگی خواهد کرد. ما در امور سوریه تا زمانی که دمشق از ما نخواهد، دخالت نخواهیم کرد و بدون اجازه دمشق به تعقیب داعشی‌ها ادامه نخواهیم داد.

دبیرکل سازمان بدر با اشاره به اینکه داعش تعدادی خانواده را به زور با خود به البعاج منتقل کرده است،‌ تعهد داد در اسرع وقت این خانواده‌ها را نجات خواهد داد.

وی تاکید کرد: عملیات غرب موصل تنها عملیاتی برای کنترل مرزها نبوده و هرگز با آزادسازی القیروان و البعاج متوقف نخواهد شد بلکه هدف از آن کنترل بر کل مرزهای مشترک دو کشور است.

العامری در ادامه کشتاری که در روستای کوجو به دست داعش انجام شد را یادآور کشتار صدها نظامی در منطقه اسپایکر به دست این گروه تروریستی دانست و از اهالی این روستا خواست به آن بازگردند.

دبیرکل بدر درباره نقش ائتلاف ضد داعش و مشارکتش در عملیات نظامی آزادسازی نینوا گفت: ائتلاف حمایتی جزئی از نیروهای عراقی به عمل آورد و فکر می‌کنم که ائتلاف یکی از عوامل تاخیر در آزادسازی موصل بوده است.

در ادامه عملیات حشد شعبی این نیروها از آزادسازی پایگاه نظامی سنجار در غرب موصل به طور کامل خبر دادند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است، لشگر دوم توانست بعد از درگیری‌های شدید با داعش پایگاه نظامی سنجار را آزاد کنند.

306/300

کد خبر: 781558

وب گردی

وب گردی