مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین­المللی  WOS(ISI)  نمایه شد

مقاله دکتر محمدعلی جمالی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله Wireless Pers Commun که جزو مجلات بین­­المللی نمایه شده درWeb of Science  (WOS)، ISI  است، به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مقاله دکتر محمدعلی جمالی عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «ساختار مبتنی بر تقاضا برای شبکه های بی سیم روی تراشه» در مجله Wireless Pers Commun که جزو مجلات بین­­المللی نمایه شده درWeb of Science (WOSISI است، به چاپ رسید.

شبکه‌های بی‌سیم روی تراشه (WiNoC)، رویکرد نوینی برای طراحی سیستم‌هایی مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا است. هدف این رویکرد، کاهش تاخیر و توان مصرفی در معماری شبکه روی تراشه‌ی سنتی است. در واقع، با استفاده از لینک‌های بی‌سیم (WLs) در معماری WiNoC، امکان انتقال سریع داده‌ها میان هسته­های دور از هم فراهم می‌شود. اما اضافه شدن تجهیزات بی‌سیم در معماری WiNoC منجر به افزایش هزینه و مساحت تراشه خواهد شد.

در این مقاله با الهام از Facility Location Problem سعی شده مسیریاب‌های بی‌سیم (WRs) به طور بهینه به عناصر پردازشی اختصاص یابند. به منظور انجام بهینه‌سازی نیز از روش‌های شبیه­سازی تبرید ,(SA) الگوریتم ژنتیک باینری (BGA) و بهینه­سازی ازدحام ذرات (BPSO) تحت الگوهای ترافیکی مختلف استفاده شده است. بنا به نتایج شبیه‌سازی، عملکرد الگوریتم ژنتیک نسبت به روش­های SA و BPSO بهتر بوده است. همچنین ساختار پیشنهادی دارای تعداد WRs و WLs کمتری بوده و از کارایی نسبتا مطلوبی نیز برخوردار است.

محمدعلی جمالی استادیار کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و چندین سال مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری واحد را بر عهده داشت.

کد خبر: 781565

وب گردی

وب گردی