جلالی: کاندیدای ریاست مجلس نخواهم شد

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام حضور خود در انتخابات هیات رییسه را رد کرد و گفت: تصمیمی برای حضور در مسند ریاست مجلس ندارم.

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در پاسخ به اینکه روزهای آتی مجلس در فرآیند انتخابات هیات رییسه دور دوم قرار خواهد گرفت گفت: با توجه به اینکه مذاکراتی با اعضای فراکسیون امید و ولایی مجلس صورت گرفت از سوی فراکسیون مستقلین پیشنهادی مبنی بر حضور نماینده هر سه فراکسیون در هیات رییسه مجلس مطرح شد که در روزهای آتی این موضوع عنوان و به شور گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در خصوص نایب رئیسی مجلس ندارم خاطر نشان کرد: از سوی برخی از نمایندگان پیشنهاداتی برای حضور در فرآیند حضور دز نایب رئیسی مجلس عنوان شده است اما موکدا عنوان می کنم بنده تمایلی به شرکت در انتخابات دور دوم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ندارم و موضوع نایب رییسی بنده منتفی است.

به گزارش ایسکانیوز، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بوسیله رای مستقیم نمایندگان مردم برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شود و با توجه به آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تکرار اعضای هیئت رئیسه مجلس منع قانونی ندارد.رئیس مجلس، رئیس هیئت رئیسه نیز می‌باشد.

طبق آیین‌نامه‌های داخلی مجلس، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مرکب از رئیس، دو نایب رئیس، ۶ دبیر و سه ناظر می‌باشد. انتخاب رئیس با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب سایر اعضای هیأت رئیسه جداگانه و با اکثریت نسبی است.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 781575

وب گردی

وب گردی