ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی از فردا آغاز می شود

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از فردا ۷ خردادماه خبر داد و گفت: داوطلبان به مدت یک هفته فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسکانیوز افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ از روز یکشنبه ۷ خرداد ماه ۹۶ منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود و ۱۳ خرداد ۹۶۶ پایان می پذیرد.

وی گفت: دفترچه انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی همزمان با اطلاعیه ثبت نام داوطلبان در روز ۷ خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: برخی از رشته های مورد پذیرش در دوره های کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۶ به صورت پذیرش با آزمون و برخی دیگر به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد که اطلاعات کامل آنها در دفترچه ثبت نام درج شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان متقاضی می توانند ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنما) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، متقاضی ادامه تحصیل شوند.

وی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در یک مرحله انجام می شود و داوطلبان باید در زمان ثبت نام نسبت به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در فرم ثبت نام اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار ریال (۲۵ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱ هزار ریال (۵ هزار و ۱۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کنند.

وی یادآور شد: آزمون آن دسته از رشته هایی که پذیرش در آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 781612

وب گردی

وب گردی