افزایش 10تا 15 درصدی نرخ رستوران ها/ فروش آش و حلیم در رستوران ها تخلف است

رییس اتحادیه رستوران داران از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت خدمات و غذاهای رستوران ها خبر داد.

سید علی اصغر میرابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره تغییر نرخ غذاهای رستوران ها اظهار کرد: نرخ غذاهای رستوران ها در سال جدید به علت گران شدن مواد اولیه ، 10 تا 15 درصد افزایش داشته است.

وی درباره غذاهایی که هنگام افطار در رستوران ها فروخته می شود، یادآور شد: آش و حلیم از صنف رستوران داران مجزاست و به همین دلیل رستوران داران نباید پس از افطار آش و حلیم بفروشند چراکه تداخل صنفی بوجود می آید و تخلف محسوب می شود.

رییس اتحادیه رستوران داران ادامه داد: رستوران ها پس از افطار می توانند یک سری از خوراکی ها مانند نان و پنیر و انواع شیرینی را به صورت بسته بندی به مشتریان ارائه دهند اما در میان غذاهای گرم تنها مجاز به فروش انواع سوپ هستند.

میرابراهیمی درخصوص ساعت کاری رستوران ها در ماه رمضان خاطر نشان کرد: رستورانها در ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از افطار تا نیم ساعت پس از افطار جهت آماده سازی انواع غذا فعالیت دارند.

وی در پایان درباره استفاده انواع قلیان در رستوران ها گفت: از نظر وزارت بهداشت استعمال قلیان ممنوع است اما در کل ارائه قلیان به سفره خانه و قهوه خانه ها مربوط می شود و در حیطه کاری رستوران ها نیست؛ چنانکه فروش انواع غذا و کباب نیز در حیطه کاری سفره خانه ها نیست و به علت تداخل صنفی تخلف محسوب می شود.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 781625

وب گردی

وب گردی