اجاره نشین ها در جریان باشند/شهریور، ماه اوج اجاره بها

کارشناس بازار مسکن گفت: به دلیل تعطیل شدن مدارس نرخ اجاره مسکن در تیر و مرداد ماه رونق پیدا می کند و به طور قطع در شهریورماه قیمت ها به اوج خواهند رسید.

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: به دلیل تعطیل شدن مدارس نرخ اجاره مسکن در تیر و مرداد ماه رونق پیدا می کند و به طور قطع در شهریورماه قیمت ها به اوج خواهند رسید اما در ماه مهر به دلیل اتمام جابجایی ها و بازگشایی مدارس نرخ اجاره به حالت اولیه باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه نرخ اجاره مسکن وابسته به عرضه و تقاضا است، اظهار داشت: تغییر قیمت انرژی بی تاثیر بر نرخ اجاره مسکن نیست و به طور حتم از شاخص تورم عبور خواهد کرد اما در صورت فراهم شدن تسهیلات لازم امکان عدم افزایش تورم وجود نخواهد داشت.

قلی خسروی با اشاره به مسکن اجتماعی که طی چند وقت گذشته در بازار مطرح شده است، گفت: در حال حاضر طرح و برنامه ای در این خصوص ارائه نشده و همچنین اقدامات اولیه در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته کارشناس بازار مسکن، کد رهگیری میتوانست کمکی برای صنف مشترک املاک باشد اما متاسفانه با روی کارآمدن دولت یازدهم این طرح بی ارزش شده است.

وی به نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات مسکن اشاره و بیان کرد: با روی کار آمدن هر دولتی می بایست اقدامات اولیه در راستای بهبود ساخت و ساز و نیز ارائه تسهیلات انجام شود.

قلی خسروی در پایان گفت: ارائه تسهیلات بانکی در کشورهای پیشرفته و نیز ایران در حال توسعه است، در ابتدا باید اصلاحاتی در خصوص وام های ارائه شده به متقاضیان مسکن جهت رونق این بازار در نظر گرفته شود، کشورهای پیشرفته 80 درصد وام دراختیار متقاضیان مسکن قرار می دهند و در صورت عدم پرداخت دو قسط از وام ارائه شده، مسکن مورد نظر را به حراج میگذارند تا ضمن بازگرداندن پول های مورد نظر قادر به ارائه تسهیلات به نفرات دیگر باشند.

رییس سابق اتحادیه املاک کشور در ادامه خاطرنشان کرد: موارد ذکر شده باعث عدم رونق در کسب و کار می شود اما در صورت دقت نظر دولت جهت سر و سامان دادن مالیات بر ارزش افزوده شاهد تاثیرات مثبتی در بازار مسکن خواهیم بود.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 781657

وب گردی

وب گردی