جدایی بازیکنان پیکان به دلیل بحران مالی

بازیکنان پیکان به دلیل بحران مالی این باشگاه یکی یکی در حال جدایی از این تیم هستند و این مسئله کادرفنی را نگران کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، پیکان در فصل گذشته و پس از بازگشت دوباره به لیگ برتر، توانست در رتبه ششم شانزدهمین دوره لیگ قرار بگیرد و حتی شانس کسب سهمیه را در هفته‌های پایانی داشت. تیمی که با بودجه‌ای حدود 13 میلیارد فصل را به پایان رساند و در برآورد مدیران این باشگاه، نتیجه‌ای مناسب گرفت.

در فصل جدید، با توجه به عملکردی که پیکان داشت محمود شیعی برای تمدید قرارداد مجید جلالی با این مربی به توافق رسید. البته در مذاکرات، مشکلاتی وجود داشت که این مشکلات به بودجه باشگاه مربوط می‌شد که محل اختلاف بود، اما در نهایت شیعی توانست جلالی را برای تمدید قرارداد متقاعد کند. با این شرایط پس از توافق جلالی با باشگاه، شیعی شروع به انجام برنامه‌های این مربی در نقل و انتقالات کرد. مرحله اول آن مذاکره با بازیکنان فعلی برای تمدید قرارداد بود که تاکنون فقط ابوالفضل ابراهیمی و رحمان احمدی قراردادشان را تمدید کرده‌اند.

با توجه به اینکه بودجه پیکان جهش ناچیزی داشته و حدود 10 درصد به بودجه این باشگاه اضافه شده، شیعی برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در لیگ شانزدهم درخشیدند با مشکلاتی مواجه شده و بازیکنان پیکان یکی یکی این تیم را ترک می‌کنند. گادوین منشا، ستاره نیجریه‌ای این تیم که پیش از پایان فصل با پرسپولیس قراردادش را امضا کرد و سیاوش یزدانی نیز که در خط دفاعی عملکرد مناسبی داشت، راهی سپاهان شده است. سیامک نعمتی، یکی از پدیده‌های جوان پیکان از پرسپولیس پیشنهاد دارد و به احتمال فراوان راهی این تیم خواهد شد. پیکان برای حفظ بازیکنانی چون امیرحسین صادقی، صادق بارانی، مرتضی آقاخان و... هم با مشکل مواجه شده است.

قرارداد بازیکنان جوان پیکان زیر 500 میلیون تومان بود و اکنون آنها رقمی نسبتاً بیشتر را از باشگاه درخواست کرده‌اند که پیکانی‌ها هم نمی‌توانند چنین بودجه‌ای را برای تمدید قرارداد بازیکنان تأمین کنند. پیکانی‌ها با توجه به نتیجه‌ای که در لیگ شانزدهم گرفتند، برای فصل جدید به دنبال رتبه‌ای بهتر هستند، اما با این شرایط بعید است که حتی رتبه فصل گذشته تکرار شود و این نگرانی کادرفنی پیکان است. پیکانی‌ها که برای فصل جدید به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر از ششم هستند، حالا نگران این هستند که در لیگ هفدهم از دایره رقابت خارج شوند. عمده نگرانی جلالی هم از دست رفتن بازیکنان فصل گذشته‌اش است که با این شرایط دور هم جمع کردن تیمی جدید و هماهنگ کردن آنها زمان را از پیکان می‌گیرد.

601

کد خبر: 781691

وب گردی

وب گردی