قربانیان گاز در سمنان ۶۶ درصد کاهش داشت/ رشد ۳.۴درصدی مصرف گاز

رئیس شرکت ملی گاز استان سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته قربانیان ناشی از حوادث گاز طبیعی در استان ۶۶ درصد کاهش داشت، گفت: این تعداد در سال ۹۵به میزان پنج نفر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ روح الله نوریان بابیان اینکه آموزش‌های لازم درباره شیوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز باعث کاهش ۶۶درصدی قربانیان ناشی از حادث گاز طبیعی را در استان شد، ابراز داشت: در سال گذشته دو نفر به علت گازگرفتگی و استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد و همچنین سه نفر بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز شلنگ بخاری جان‌باخته‌اند که این تعداد در سال ۹۴ یازده نفر بوده است.

وی بابیان اینکه مصرف گاز استان سمنان در سال گذشته با ۳.۴درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ به دو میلیارد و هشتاد و چهار میلیون مترمکعب رسید، افزود: در سال گذشته سهم مصرف شهر سمنان ۱۳.۷درصد بود که با هشت درصد افزایش نسبت به سال گذشته به عدد مصرفی ۲۸۷میلیون مترمکعب رسید و در سال گذشته سهم مصرف شهر شاهرود نیز ۲۰درصد بود که با ۴.۳درصد افزایش نسبت به سال گذشته به میزان ۴۲۳میلیون مترمکعب رسید.

رئیس شرکت ملی گاز استان سمنان بابیان اینکه میانگین مصرف روزانه گاز استان در سال گذشته معادل ۵.۷میلیون مترمکعب بود، ابراز داشت: مصرف بخش صنعت در سال ۹۵ معدل ۴۵درصد و مصرف نیروگاه‌ها در سال گذشته معدل ۳۲درصد و همچنین مصرف بخش خانگی، تجاری و سایر مصارف در سال گذشته معادل ۲۳درصد گزارش شد.

نوریان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۹هزار و ۸۵۰ مشترک جدید به مجموعه مشترکان گاز استان سمنان اضافه شد و تعداد مشترکان گاز به میزان ۲۶۹هزار و ۹۴۳ مشترک رسید، تصریح کرد: به‌رغم سرمای کم سابقه پاییز و زمستان سال گذشته با برنامه‌ریزی، همت و تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز استان شاهد هیچ گونه قطعی گاز ناشی از افت فشار در بخش خانگی نبودیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده یک سال گذشته نیز گفت: ۱۳۵کیلومتر شامل ۱۷کیلومتر شهری و ۱۱۸کیلومتر روستایی شبکه‌گذاری و تعداد چهار هزار و ۷۴۰ علمک شامل ۸۲۴مورد شهری و سه هزار و ۹۱۶مورد روستایی علمک در سطح استان سمنان نصب شد.

نوریان تاکید کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی طبیعتا رویکرد شرکت ملی گاز نیز بر این اساس است تا بتواند با نهادینه شدن کاهش میزان مصرف در مصرف به تحقق شعار سال کمک کند که بر همین اساس همواره با آموزش در سطح مدارس و روستاها و محیط‌های شهری می‌کوشیم تا این روحیه جهادی اقتصاد مقاومتی در بین همه مردم تقویت شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 781733

وب گردی

وب گردی