جرمی کوربین: مداخله نظامی انگلیس در خاورمیانه علت حملات تروریستی در کشور است

رهبر حزب کارگر انگلیس معتقد است مداخله در جنگ‌های خارجی عامل اصلی حملات تروریستی در این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس؛ "جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر انگلیس، در سخنرانی اخیر خود به بمب‌گذاری تروریستی در سالن کنسرت منچستر آرنا اشاره کرد و اظهار داشت: عامل حمله تروریستی در شهر منچستر، نماینده‌ای از سوی تمام مسلمانان نیست. علت وقوع چنین حملاتی، مداخله نظامی انگلیس در درگیری‌های خاورمیانه است.

این نخستین سخنرانی کوربین پس از حمله تروریستی دوشنبه گذشته در شهر منچستر بود. وی اطمینان داد اگر حزب کارگر در انتخابات زودهنگام پارلمانی (که 18 خرداد برگزار می‌شود) پیروز شود، به جنگ با تروریسم خاتمه خواهد داد.

کوربین معتقد است برای پیشگیری از تکرار چنین حملاتی باید سیاست خارجی انگلیس را تغییر داد. یکی از این راه‌ها پایان مداخله انگلیس در جنگ با تروریسم است.

کوربین در این باره گفت: بسیاری از کارشناسان که در میان آن‌ها کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی انگلیس نیز به چشم می‌خورند، اذعان کرده‌اند میان دخالت انگلیس در لیبی و حملات تروریستی در کشورمان ارتباطی مستقیم وجود دارد.

کوربین در ادامه افزود: همانطورکه قاتل "جو کاکس"، نماینده کشته شده پارلمان انگلیس، برای ما چیزی به جز یک قاتل نبود و نماینده هیچ گروه یا جناحی به حساب نمی‌آمد، عامل حمله تروریستی منچستر نیز برای ما نماینده مسلمانان نیست.

سخنان جرمی کوربین با انتقاد شدید "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس مواجه شد. می در حاشیه اجلاس گروه هفت در سیسیل ایتالیا با عصبانیت گفت: در حالی که من اینجا مشغول جلب حمایت برای جنگ با تروریسم هستم، جرمی کوربین می‌گوید حملات تروریستی در داخل انگلیس تقصیر ما است و جالب آنکه او این اظهارات را تنها چند روز پس از بدترین حمله تروریستی تاریخ انگلیس ادا می‌کند.

303/300

کد خبر: 781746

وب گردی

وب گردی