آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با استانداردها برگزار می شود/ بسیاری از دانشگاه های دولتی نمره آزمون EPT را به رسمیت می شناسند

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمونEPT  دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از  آزمون های استاندارد کشور در دوره دکتری شناخته شده که نمره قبولی آن مورد تایید بسیاری از دانشگاه های دولتی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین زاده لطفی با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری آزمون های استاندارد زبان انگلیسی ، توانمندسازی دانشجویان دوره دکتری به منظور دسترسی آنان به منابع علمی و روز دنیا و توسعه ارتباطات جهانی است، به طوری که فارغ التحصیلان موفق به چاپ و انتشار نتایج کار تحقیقاتی و پژوهشی خود در یکی از ژورنال های معتبر شوند.

وی با بیان اینکه هر دانشجوی دکتری پیش از ورود به دوره تخصصی باید نمره استاندارد زبان انگلیسی که مورد تایید دانشگاه محل تحصیل است را کسب کند، گفت: به همین منظور تمامی دانشگاه های کشور آزمون های استانداردی را برای خود تعریف کرده و به دانشجویان تاکید می کنند که در این آزمون های استاندارد شرکت کنند ، این آزمون ها شامل TOLIMO، MSRT، IELTS، TOFEL،MCHE ،EPT و ... است.

وی با اشاره به اینکه تعیین حدنصاب نمره قبولی در این آزمون ها در اختیار دانشگاه هاست، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای هریک از این آزمون ها حد نصاب قبولی را تعریف کرده و به همه دانشجویان دکتری فرصت داده تا پیش از شرکت در آزمون جامع در یکی از آزمون های تخصصی زبان که مورد تایید دانشگاه است، شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

وی ادامه داد:این فرآیند در تمام دانشگاه ها در حال اجراست و حداکثر فرصتی که دانشگاه ها به دانشجویان می دهند تا نمره قبولی در آزمون زبان مربوطه را ارائه کنند تا پیش از امتحان جامع است.

وی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی را مطابق با آزمون های استاندارد زبان دانست و افزود: از ویژگی های آزمون مذکور آن است که برای برگزاری هر آزمون منابع در اختیار داوطلبان قرار داده می شود و همچنین پس از آزمون سوالات و کلیدها نیز منتشر می شود، بنابراین سعی شده تا به استانداردهای جهانی موجود در آزمون های زبان نزدیک شویم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رعایت استانداردها در آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده تا بسیاری از دانشگاه های دولتی این آزمون را به رسمیت شناخته و در صورت قبولی دانشجو در آن، نمره کسب شده مورد تایید دانشگاه مقصد بوده و نیاز به شرکت در آزمون دیگری نیست. همچنین سازمان سنجش نیز آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی را در دفترچه آزمون دکتری تخصصی خود به عنوان یکی از آزمون های معتبر معرفی کرده و این موضوع به دلیل رعایت استانداردها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: محور سوالات این آزمون شامل واژگان(25 نمره)، دستور زبان( 40 نمره)، درک مطلب شامل خواندن و درک متون( 20 نمره،) درک مطلب با کلمات حذف شده( 15 نمره) است.

کد خبر: 781749

وب گردی

وب گردی