نجفی خوشرودی: دود تنش زایی عربستان در منطقه تنها به چشم خودش خواهد رفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طبق آخرین توافقاتی که میان ایران و عربستان در خصوص حج نهایی شده است مسایل کاملا روشن و شفاف است گفت: اگر از سوی عربستان راه تنش و تنش زایی در منطقه تشدید و وضعیت مناسبات مختل شود این موضوع قطعا به نفع عربستان نخواهد بود.

علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره سفر اخیر رییس جمهور ایالات متحده امریکا به خاورمیانه عنوان کرد: یکی از نکاتی که برای من شخصا قابل توجه بود همزمانی این سفر با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها در ایران بود،اگرچه به لحاظ عرف دیپلماتیک و روال رایج در تشریفات، پروتکل سفرها از مدتی قبل تنظیم می شود اما این یک اتفاق جالبی بود در منطقه که در یک کشوری که مدافع تروریسم است تعدادی از کشورها جمع می شوند و با میدان داری آمریکا می خواهند برای منطقه و مبارزه با تروریسم و مطالبی از این دست تصمیم گیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود این کشورها که داعیه دار حمایت از تروریسم هستند علیه کشوری که مهد تمدن و دموکراسی است جهان را می شورانند و ادعای ضد تروریستی دارند، از روی دیگر سفرهمزمان با رویدادی حساس و تاثیر گذار مانند انتخابات در ایران با حضور آحاد مردم به وقوع می پیوندد که موجب هراس کشورهایی شده است که معاند با نظام جمهوری اسلامی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قدرت ما و مبانی اقتدار ایران مبتنی بر ارزشهای نظام، مملکت و مردم ما است افزود: در حالی که دیگران قدرت را در ائتلاف سازی و نشست های این چنینی دنبال می کنند باید بدانند که با این روشها راه به جایی نمی برند و توصیه ما این است این کشورها به جای برگزاری این جلسات، دست های خود را در حمایت از تروریسم بردارند .

وی در خصوص فروش تسلیحات آمریکا به عربستان گفت: کلاه گشادی که غرب به بهانه تجهیز قوای دفاعی عربستان بر سر این کشور گذاشت بهترین فرصت برای غربی ها مشخصا آمریکایی ها بود که بتوانند بازار فروش تسلیحات خودشان را همچنان گرم نگه دارند اما از سوی دیگر همه می دانند که عربستان یک ارتش استیجاری دارد و از خود چیزی ندارد.

انتخابات یکی از مظاهر مردم سالاری در ایران است

نجفی خوشرودی با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از مظاهر مردم سالاری در ایران است اذعان کرد: این دوره ما شاهد دو نگاه متفاوت نسبت به مدیریت اجرایی کشور بودیم که نهایتا مردم در کمال دموکراسی روشی که از چهار سال پیش از سوی آقای روحانی در پیش گرفته و معرفی شد را مجددا تایید کردند و پسندیدند.

وی تصریح کرد: وجود تفکرات متفاوت برای کشورظرفیت بزرگی است اما در حال حاضر مردم انتخاب خود را اعلام کردند و دوره همکاری، همگرایی و تعامل است و همه باید دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیتهای کشور در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و مردم استفاده شود.

نماینده مردم بابل در مجلس افزود: با توجه به مشکلات و مسائل زیاد موجود در کشور و نیاز بدنه جامعه به انسجام و همبستگی باید عنوان کرد که همه گرایش های سیاسی و با هر سلیقه ای باید به دولت منتخب کمک کنیم تا بتواند بخشی از این مشکلات را با همکاری های گسترده مدیران و حمایت مردم سرزمین فائق و حل کند.

وی بیان داشت: در مناسبات بین المللی و روابط خارجی ما یک پیام و راهبرد استراتژیک داریم و همه ما ذیل آن راهبرد حرکت خواهیم کرد که این پیام و راهبرد در راستای تامین اهداف ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد شد.

هوشیاری ایران همیشه در بستر اتحاد

نجفی خوشرودی در ادامه با بیان اینکه در طول انقلاب کشورهایی مانند عربستان از موضع ضعف لفاظی هایی را برای خود نمایی عنوان می کنند گفت: این تهدیدات و لفاظی ها از سوی برخی کشورهای منطقه همیشه وجود داشته است و موضوع جدیدی برای ما نیست، اما به هر حال ما کشوری هستیم در عمل اثبات کردیم که همیشه هوشیاری را در بستر اتحاد داریم ضمن اینکه با وحدت و انسجام در مقابل تهدیدات خارجی ایستادگی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص برگزاری موسم تمتع امسال با وجود لفاظی های عربستان و تهدیداتی که علیه جمهوری اسلامی ایران حادث شده است گفت: در حال حاضر نمی توان عملکرد دولت عربستان در خصوص مراسم حج تمتع را پیش بینی کرد ولی به نظر می رسد توافقات قابل قبولی انجام شده اما باید تمام مسائل را در واقعیت ببینیم و مانند همیشه هوشیار باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: طبق آخرین توافقاتی که میان ایران و عربستان در خصوص حج نهایی شده است مسایل کاملا روشن و شفاف است و اگر از سوی عربستان راه تنش و تنش زایی در منطقه و کوبیدن در طبل اختلاف و تفرقه و تشدید شرایط و وضعیت مناسبات مختل شود این موضوع قطعا به نفع عربستان نخواهد بود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 781791

وب گردی

وب گردی