مجلس ریل گذار حرکت های مفید و موثر دانشگاه است/ نخبگان؛ موتورهای محرک سیستم آموزشی  و پژوهشی

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در خصوص حرکت های مفید و موثر دانشگاه در راستای رتقای کشور مجلس ریل گذار است و این دانشگاهیان هستند که باید سرنخ خواسته های خود را به مجلس برسانند تا پس از بررسی های لازم مجلس شرایط را مهیا کرده و موانع موجود را از سر راه بردارد. 

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا منادی سفیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت و گو با ایسکانیوز درباره میزان رشد پژوهشی با توجه به افزایش بودجه این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ادامه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی پس از 36 سال داشته های ما می تواند مفید باشد اما کافی نیست; در واقع ما باید در مسیر پژوهش حرکت کنیم و گام بلندی در این راستا برداریم تا دانشگاهی توسعه یافته و با کیفیت داشته باشیم.

عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علم و سرعت رشد علم می طلبد که دانشگاه رویکرد های خود را عوض کند. جذب نخبگان با توجه به سیاست های رئیس هیات موسس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تصویب بودجه هزار میلیارد تومانی یکی از این رویکرد هاست که این رقم در جذب نخبگان به عنوان موتورهای محرک سیستم آموزشی و پژوهشی بسیار کارآمد است و لذا امروز اولین و مهمترین گام ما تقویت و جذب نخبگان و حمایت از آنهاست که همین موضوع می تواند دانشگاه را رو به جلو حرکت دهد.

وی از اهمیت حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تکنولوژی نانو سخن گفت و ادامه داد: خوشبختانه ایران جایگاه خوبی در فناوری نانو در دنیا دارد و دانشگاه آزاد نیز باید در این حرکت سهم عمده ای داشته باشد که واحد تهران جنوب یکی از واحدهای پرظرفیت ما در این زمینه است.

وی ادامه داد: در خصوص حرکت های مفید و موثر دانشگاه در راستای رتقای کشور مجلس ریل گذار است و این دانشگاهیان هستند که باید سرنخ خواسته های خود را به مجلس برسانند تا پس از بررسی های لازم مجلس شرایط را مهیا کرده و موانع موجود را از سر راه بردارد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: گره کوری در ارتباط صنعت با دانشگاه ها داریم که باید حل شود در واقع فرهنگ سازی برای گسترش این ارتباط باید انجام شود که انتخاب مدیران کارآمد و موثر از میان افراد موجود که قدر پژوهش را بدانند و متوجه باشند که ادامه مدیریتشان در راستای راه توسعه، رشد و کیفیت پژوهش باشد یکی از این اقدامات است. و البته نباید فراموش کرد که هرچه ارتباط صنعت با دانشگاه بیشتر باشد است به نفع صنعت است تا دانشگاه.
200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر: آخوندی

کد خبر: 781835

وب گردی

وب گردی