قرارداد طراحی اولین شهر لجستکی  ایران امضا شد

قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیک) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت ADI به‌عنوان مجری و شرکت ناکو به‌عنوان مشاور مادر در تهران امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین تاجیک معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در این‌باره اظهار کرد: در این قرارداد از ظرفیت‌های یک شرکت موفق در منطقه غرب آسیا بهره می‌بریم و در صورتیکه بتوانیم ایده‌های جدید و صحیح از آنها را بگیریم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه می‌کنیم، بهره‌مند خواهیم شد.

وی با تاکید بر این‌که کاملاً همگام و فعال با طراح این پروژه پیش می‌رویم، افزود: با آغاز به کار طراح تیمی تخصصی از کارشناسان خبره ایرانی نیز کنار آنها مشغول به کار می شوند.

وی انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی را موضوع مهمی در این قرارداد اعلام و تصریح کرد: این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکت‌ها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنی که در یکجا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در خصوص جزئیات، توسعه‌یافته‌تر عمل می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهر فرودگاهی با بیان این‌که جابجایی هر 100 هزار تن بار در فرودگاه، معادل یک میلیون نفر مسافر ارزش‌افزوده برای کشور ایجاد می‌کند، اظهار کرد: از سوی دیگر ایران در منطقه‌ای با یک بازار با ارزش حدود 400 میلیون نفری قرار دارد که متأسفانه تا امروز از این پتانسیل به‌طور مؤثر استفاده نکرده‌ و در امر لجستیک موفق نبوده‌ایم.

به گفته تاجیک، همسایگان شمالی محتاج قسمتی از تولیدات ایران هستند که به‌طور یقین با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در قالب قرارداد طراحی شهر لجستیکی موفق می‌شویم در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های مؤثری برداریم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 781845

وب گردی

وب گردی