برای ثبت شرکت چقدر سرمایه نیاز است؟

با رشد روز افزون حوزه های تخصصی و تمایل شرکت ها و سازمان های بزرگ برای واگذاری برخی از فعالیت های خود به شرکت ها و اشخاص حقوقی صاحب صلاحیت و بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال و تلاش دولت برای قدرتمند کردن بخش های خصوصی و واگذاری بسیاری از فعالیت های دولتی به بخش خصوصی به نظر می رسد  بسیاری از جوانان و متخصصین کشور با شناخت نیاز های کشور عزیزمان می توانند با ثبت یک شرکت تخصصی و حرفه ای  در زمینه های مورد نیاز نه تنها خود را به سود سرشاری برسانند بلکه در راستای اعتلای کشورمان نیز گام های اساسی بردارند .

به گزارش ایسکانیوز، اما برای اینکه بتوان وارد دنیای اشخاص حقوقی شد و یک شرکت ثبت و راه اندازی کرد به نظر می رسد نیاز به صرف هزینه های هنگفت باشد . حتی برخی پرداخت مالیات و مشکلات قانونی بسیاری را در این راستا مثال می زنند و از ورود به دنیای اشخاص حقوقی واهمه دارند .

اما به راستی برای راه اندازی یک شرکت و یا ثبت موسسه تجاری و غیر تجاری چقدر باید هزینه کرد و آیا تاسیس یک شرکت واقعا برای افراد مشکلات بیشتری به همراه خواهد داشت ؟

اصولا برای تغییر و پیشرفت سرمایه گذاری و صرف وقت و هزینه لازمه اصلی و یک باید همیشگی است و بدون صرف هزینه و تلاش کسی به جایی نرسیده است . وقتی صحبت از تخصص و انجام امور حرفه ای و بصورت ماهرانه می شود همیشه افرادی هستند که در نظر عده ای توانایی بالایی دارند و می توانند مشکلات را حل کنند. اما هنگامی که صحبت از یک کار جمعی و پیچیده تخصصی می شود که نیاز به دانش و سرعت توامان با هم را دارد و در این میان داشتن اعتبار شرط اصلی باشد نمی توان به افراد حقیقی خیلی اطمینان پیدا کرد و بهترین انتخاب همواره انتخاب شرکت هایی است که هم وجهه قانونی و تخصصی دارند و هم توانایی بالاتر و اعتبار بیشتری دارند و به راحتی می توان در صورت عدم پایبندی به قرارداد از مراجع قانونی بر علیه شرکت مورد نظر اقدام کرد .

بنابر این افراد متخصص با ثبت و راه اندازی یک شرکت می توانند با توجه به اینکه برای ثبت شرکت باید حداقل یک تا چند نفر شریک هم داشته باشند کار ها را بصورت حرفه ای تر و تخصصی تر و با سرعت بیشتر انجام داده و مشتریان بیشتری هم برای خود دست و پا کنند و به سود و اعتبار بیشتری بصورت متداول دست یابند .

در خصوص مشکلات ثبتی شرکت که برخی به دلیل این مشکلات از ثبت شرکت هراس دارند و به سمت ثبت شرکت و موسسه نمی روند با وجود شرکت های و موسسات حقوقی عنوان داری همچون موسسه حقوقی ویونا که از وکلا و متخصصین حقوقی با صلاحیت و مجرب استفاده می کنند دیگر نمی توان نگران مشکلات ثبتی بود و تنها با یک قرار داد و دادن یک وکالتنامه به راحتی شرکت شما در زمان مورد نظر شما به ثبت خواهد رسید .

اما هزینه ثبت و راه اندازی یک شرکت که از نگرانی های دیگر علاقمندان به ثبت شرکت است هم چندان هزینه زیادی نیست و افرادی که با هدف و ایده بخواهند ثبت شرکت کنند به راحتی می توانند با هزینه نه چندان زیادی شرکت خود را به ثبت برسانند.

برای ثبت یک شرکت حتی گاها نیازی به سرمایه اولیه هم نیست و تنها باید هزینه های ناچیز امور ثبتی پرداخت شود و این هزینه های به حدی نیست که مشکلات مهمی را برای شما بوجود بیاورد .

برای ثبت شرکت سهامی خاص تنها به یک میلیون ریال سرمایه اولیه نیاز دارید که این مقدار نیز باید تنها 35 درصد آن در بدو تاسیس شرکت وجود داشته باشد و این هم بین حداقل 3 نفر سهامدار تقسیم خواهد شد . هزینه وکیل نیز بسته به نوع شرکت متفاوت است ولی هزینه زیادی برای شروع شکل گیری آینده شما نخواهد بود .

وقتی نیاز به سرمایه بیشتر دارید شرکا خود را در بدو تاسیس و یا موسسین خود را افزایش دهید تا هزینه ها خرد و بین همه تقسیم شود . حتی اگر هدف مشخص و ایده بکری داشته باشید می دانید که تنها پس از یکی دو ماه هزینه ثبت شرکت به راحتی بازگشت خواهد شد و از آن به بعد باید تنها برای سود شرکت برنامه ریزی کرد .

بیشترین هزینه برای ثبت شرکت مربوط به شرکت های سهامی عام می باشد که با توجه به اینکه این شرکت ها برای اهداف کلان و بسیار بزرگ به ثبت می رسند و عموما در قالب های ملی و فرا ملی موضوعاتی دارند به این منظور باید اعتبار بالایی هم داشته باشند . به همین دلیل قانون گذار برای ثبت این شرکت ها 500 هزار تومان سرمایه اولیه در نظر گرفته که از این میزان هم باید تنها 20 درصد آن را موسسین تعهد نمایند و بیش از نیمی از سرمایه شرکت هم باید با عرضه سهام از طریق پذیره نویسی به عموم مردم واگذار شود .

در این حالت هم اگر موضوع با تفکر انتخاب شده باشد و به خوبی بتواند جامعه را متقاعد نماید که آینده موضوع و فعالیت شرکت به چه صورت خواهد بود شک نداشته باشید که مردم استقبال خواهند کرد و سهام به راحتی فروش خواهد رفت و سرمایه مورد نیاز شرکت به راحتی تادیه خواهد شد .

در این میان نوع دیگری از شرکت ها به نام شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد که هر چند باید 100 هزار تومان سرمایه اولیه وجود داشته باشد ولی این میزان سرمایه هم بصورت اسمی است. یعنی شرکا تنها اعلام می کنند که تا چه میزان می توانند سرمایه بیاورند و این در تعهد مدیر عامل منتخب خواهد ماند تا این سرمایه اعلام شده را در زمان خود تادیه و به حساب شرکت واریز نماید .

شرکت های تضامنی و نسبی هم با اعتبار یک نفر تا چند نفر بصورت تضامنی شکل می گیرد و هیچ نیازی به آوردن سرمایه اولیه نیست . مشتریان این شرکت ها با توجه به شناختی که از صاحبین و موسسین شرکت دارند به سراغ آنها می آیند و تضمین تعهدات شرکت خود افراد موسس هستند .

در شرکت های مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی هم به همین ترتیب می باشد زیرا در این شرکت ها هم شرکا ضامن مسئولیت شرکت را عهده دار بوده و تمام شرکت با اعتبار آنها شکل خواهد گرفت و شرکا با مسئولیت محدود در شرکت های مختلط غیر سهامی و شرکا سهامی در شرکت مختلط سهامی بیشتر نقش تامین کننده سرمایه را ولا اندک دارند و تنها به اندازه سرمایه خود مسئولیت در شرکت دارند .

موسسات غیر تجاری هم با توجه به اینکه گرایشی عام المنفعه ای و غیر منفعتی برای موسسین دارند از ارائه سرمایه اولیه معاف می باشند . موسسات غیر تجاری حتی می توانند از کمک های مالی سایر موسسات و شرکت ها و حتی دولت نیز برای تادیه سرمایه خود استفاده نمایند و موضوع خود را تشکیل دهند .

از نگرانی های دیگر علاقمندان به ثبت شرکت پرداخت مالیات می باشد که باید به عرض برسانیم دولت با توجه به اسناد و دفاتر پلمپ شرکت ها برای آنها بر حسب قانون مالیات تعریف می کند و این هزینه نسبت به درآمد شرکت بسیار ناچیز است. وقتی شرکتی به وظایف قانونی خود عمل نکند و به موقع مالیات خود را پرداخت نکند و یا دفاتر خود را تحویل ندهد مشکلات مالیاتی گریبان گیر او خواهد شد . بنابر این اگر خواهان این هستید که بدون نگرانی از مالیات به راحتی فعالیت شرکت خود را ادامه دهید از همین ابتدا تصمیم بگیرید رفتار حرفه ای و قانونی در پیش بگیرید و مطمئن باشید در صورتیکه درامد کافی نداشته باشید و شرکت سود مناسبی نداشته باشد مالیاتی برای شما وضع نخواهد شد .

در کل می توان با استفاده از تخصص کارشناسان موسسه حقوقی ویونا بهترین قالب و موضوع فعالیت را انتخاب کنید و با تکیه بر تجارب این کارشناسان از مشکلات حقوقی و قانونی رهایی پیدا کرده و با صرف کمترین هزینه بهترین شرکت را صاحب شوید .

با نگاهی به اطرافتان متوجه خواهید شد که دوستان و نزدیکانتان که به شکل حقوقی و با ثبت شرکت وارد فعالیت های تجاری شده اند به مراتب موفق تر و از لحاظ مالی و اعتباری از سایرین جلوتر هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر در خود دانش و تخصصی سراغ دارید و یا ایده ای دارید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی ویونا به رویای خود جامه عمل پوشانده و هر انچه که می خواهید انجام دهید بصورت قانونی و در قالب یک شخصیت حقوقی انجام دهید .

کد خبر: 781849

وب گردی

وب گردی