چگونه بی دردسر بلیط هواپیما تهیه کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک سفر بدون نگرانی و استرس داشته باشید باید یک سری از نکات را رعایت کنید تا لذت ممکن را از سفر خود ببرید و در کنار دوستان یا خانواده خود از تمام امکانات موجود یک سفر استفاده‌ی ممکن را ببرید و این مطلب از ابتدایی‌ترین موارد مانند رزرو بلیط هواپیما را شامل می‌شود تا اینکه به کجای شهر مورد نظر سفر کنید. در این مقاله با بیان نکاتی برای خرید آسان بلیط هواپیما در خدمتت شما خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، برای اینکه بتوانید یک سفر بدون نگرانی و استرس داشته باشید باید یک سری از نکات را رعایت کنید تا لذت ممکن را از سفر خود ببرید و در کنار دوستان یا خانواده خود از تمام امکانات موجود یک سفر استفاده‌ی ممکن را ببرید و این مطلب از ابتدایی‌ترین موارد مانند رزرو بلیط هواپیما را شامل می‌شود تا اینکه به کجای شهر مورد نظر سفر کنید. در این مقاله با بیان نکاتی برای خرید آسان بلیط هواپیما در خدمت شما خواهیم بود.

نکاتی برای خرید آسان بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما در نیمه شب

نکته ای که در این جا حائز اهمیت است این است که پس از نیمه شب به سایت های خطوط هوایی سر بزنید. خطوط هوایی به دلیل اینکه تمام صندلی های یک پرواز را کامل کنند، بعد از نیمه شب در آخرین زمان، بلیط‌ها را با تخفیف و نرخی معقول عرضه خواهند کرد. برای رزرو بلیط برای هفته‌ی آینده هم از عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که همیشه مهمترین مسئله در مورد خرید بلیط هوایپما زمان است! چند ساعت اختلاف زمانی در خرید بلیط می تواند قیمت آن را هم بسیار متغیر کند.

اهمیت تاریخ در رزرو بلیط هواپیما

در صورتی که تاریخ مورد نظر برای سفرکردن برای شما اهمیتی ندارد، پس برای سفر طیف وسیعی از تاریخ را مورد جست جو قرار دهید. در بعضی وب‌سایت‌های خطوط هوایی، مشاهده نرخ بلیط و پروازهای 1 ماهه قابل اجرا می باشد. با دیدن این نرخ ها می توانید بهترین و معقول ترین را انتخاب کرده و نمایید.

خرید آسان بلیط هواپیما

در زمان حال به موجب سوی گرفتن کارها به سمت کارهای اینترنتی، بهتر این است که شما نیز بلیط خود را اینترنتی و بدون اتلاف وقت، رزرو نمایید. خطوط هوایی به طور معمول برای رزروهای آنلاین صورت گرفته جوایزی نیز در نظر می گیرند. امکان دارد مثلا صندلی مناسب تری نصیب شما شود. همچنین برای رزرو ارزان بلیط هواپیما می توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما چارتری نمایید.

به هر حال بلیط چارتری بسیار ارزان تر از بلیط سیستمی است، به همین جهت هم هست که خرید بلیط چاتری همواره بصورت لحظه ای است و شما بدون درنگ باید نسبت به خرید آن اقدام کنید در غیر اینصورت ممکن است شخص دیگری همان لحظه آن را خریداری کند.

ارائه کارت شناسایی معتبر در زمان خرید بلیط هواپیما

یکی از الزامات ممکن برای ابتدای سفر این است که برای صدور بلیط هواپیما و سوار شدن به هواپیما ارائه کارت شناسایی با اعتبار الزامی است. حتما شماره تماس خود برای صدور بلیط به متصدی باجه فروش اطلاع دهید تا در صورت تغییرات ممکن، برنامه پرواز به شما اطلاع رسانی شود. بلیط هواپیما در حکم اوراق بهادار می باشد، باید از آن مراقبت شود تا گم نشود و یا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

در صورت مفقود شدن بلیط، مسافران باید در سریعترین زمان ممکن وقت به اولین دفاتر هواپیمایی مراجعه و اعلام مفقودی کرده و در صورت تمایل به استفاده از جای ذخیره شده، مجدداً طبق مقررات بلیط تهیه نمایند.

خرید آسان بلیط هواپیما

جدا از این مورد زمانی که بلیط خود را خریداری می کنید، حتما فایل بلیط را دریافت فرموده و نسخه چاپ شده بلیط را در فرودگاه جهت ارائه به کانتر پرواز مربوطه به همراه داشته باشید. گرچه بعد از خرید بلیط نام شما در شرکت هواپیمایی که بلیط شما از آنجا صادر شده ثبت خواهد شد، و برای دریافت کارت پرواز نیاز به ارائه نسخه چاپی از بلیط الکترونیکی نمی باشد، با این وجود این موضوع را مورد توجه داسته باشید که در صورتی که به هر دلیل نیاز داشته باشید که بلیط خود را کنسل نمایید ارائه نسخه چاپ شده از بلیط و یا وبلیط های پروازی برای مهر شدن توسط مسئول پرواز شرکت هواپیمایی ضرورت دارد.

رزرو بلیط هواپیما و هتل برای آینده

همچنین می‌توانیم به این اشاره کنیم که آژانس‌های مسافرتی این توانایی را دارند که قبل از خرید بلیط آن را برای شما رزرو نمایند؛ به هر حال در عصر فناوری و تکنولوژی زندگی می کنیم! رزرو بلیط هیچ هزینه‌ای دربر نخواهد داشت ولی تا وقتی پول را پرداخت نکنید بلیط قطعی نخواهد شد. در واقع وقتی هنوز از برنامه خود اطمینان ندارید ولی نگران افزایش قیمت بلیط هستید میتوانید از آژانس درخواست کنید که بلیط را رزرو کند تا بلیط با آن قیمت برای شما محفوظ بماند (این موارد در مورد رزرو هتل نیز صادق است).

نحوه رزرو هتل نیز تقریبا شبیه به همان رزرو بلیط هواپیماست، بعلاوه با رزرو اینترنتی شما می توانید از تخفیف های فصلی و جشنواره ای هم برخوردار شوید.

خرید آسان بلیط هواپیما

مدت زمانی که سیستم رزرواسیون بلیط این رزرو را برای شما حفظ میکند بسته به قوانین ایرلاین و کلاس پروازی از چند ساعت تا چندین روز متغیر می باشد و بعد از اون زمان رزرو شما بطور اتوماتیک کنسل می شود و امکان خرید یا رزرو اون بلیط برای دیگران فراهم می شود. این رزرو برای ارائه به سفارت خانه ها و دریافت ویزا هم کاربرد دارد.

منبع:

http://www.zcode.ir

کد خبر: 781853

وب گردی

وب گردی