رهبر معظم انقلاب: تجربه‌های ملت ایران نشان می‌دهد آینده از آنِ جوانان مؤمن است

در نخستین روز از بهار قرآن، ماه مبارک رمضان، محفل نورانی انس با قرآن کریم به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم با ابراز خرسندی از شکفتن گلهای قرآنی در بوستان بزرگ ایران، گفتند: بذر مبارک قرآن در این سرزمین پاشیده شده است و امروز فضای عمومی کشور با قرآن آشناست و کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور با قرآن انس دارند، در حالی‌که در دوران طاغوت، فضای عمومی کشور با قرآن بیگانه بود.
ایشان، پیشرفتهای محسوس در حرکت قرآنی کشور را «هنرِ انقلاب و نظام اسلامی» خواندند و افزودند: با وجود این پیشرفتها، هنوز در اول راه هستیم و جلسات قرآنی باید مقدمه‌ای برای انس با قرآن و قرآنی‌شدنِ ذهنیت عمومی مردم باشد.
رهبر انقلاب اسلامی، انس با قرآن را موجب یافتن پاسخهای درست به سؤالات فراروی زندگی بشر دانستند و خاطرنشان کردند: در جامعه‌ای که به سمت آرمانها حرکت می‌کند، هزاران سؤال درباره نوع ارتباطات و رفتار، نوع موضع‌گیری‌ها و دوستی‌ها و دشمنی‌ها، و نوع برخورد با امور دنیوی پیش می‌آید که قرآن برای تمام این سؤالات، پاسخ دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، علت بدبختی و گمراهی بشر و دنیای امروز را پاسخهای غلط و انحرافی به این سؤالات خواندند و افزودند: خداوند انسانها را برای ارتباط، محبت و کمک به یکدیگر خلق کرده است اما امروز در همه جای دنیا جنگ، ناامنی، ترس و گمراهی وجود دارد.
ایشان، نجات از این گرفتاریهای را در گرو هدایت قرآنی دانستند و گفتند: متأسفانه امروز جامعه اسلامی مانند سایر جوامع دچار مشکل است و افرادی نالایق سرنوشت برخی جوامع اسلامی را در دولتهایی همچون سعودی در دست گرفته‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی علت ایجاد چنین وضعی را دوری از ایمان و حقایق قرآنی خواندند و خاطرنشان کردند: این افراد در ظاهر به قرآن معتقد هستند و حتی میلیونها نسخه از قرآن را منتشر می‌کنند اما در عمل بر خلاف دستور قرآن، با کفار مأنوس هستند و اموالی را که باید صرف بهبود زندگی مردم خود کنند، تقدیم کفار و دشمنان مردم می‌کنند.
ایشان با اشاره به خیال واهی برخی کشورهای مرتجع که تصور می‌کنند می‌توان با پول، صمیمیت دشمنان اسلام را جلب کرد، گفتند: واقعیت این است که صمیمیتی وجود ندارد و همان‌طور که خود امریکایی‌ها گفتند، آنها را می‌دوشند و در نهایت ذبحشان می‌کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به رفتارهای ضددینی در یمن و بحرین، وعده قرآن مبنی بر نابود شدن باطل را یادآور شدند و افزودند: کسانی که علیه مسلمانان چنین کارهایی را می‌کنند، باطل هستند و باطل قطعاً دچار زوال و سقوط خواهد شد. البته زمان نابودی آن وابسته به چگونه عمل کردن مؤمنان است و اگر جامعه مؤمن درست عمل کند، نابودی باطل زودتر اتفاق خواهد افتاد.
ایشان آینده را از آنِ اسلام و قرآن و جوانان مؤمن دانستند و گفتند: خداوند وعده داده است که آینده از آنِ مؤمنان و مجاهدان در راه اوست اما حتی اگر این وعده الهی نیز وجود نداشت، با وجود تجربه‌های ملت ایران در چهار دهه گذشته، این پیش‌بینی درست و منطقی بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک رژیم پهلوی با امریکایی‌ها، افزودند: در کشور ما حکومتی بر سر کار بود که امریکایی‌ها صراحتاً آن را ژاندارم خود در خلیج فارس می‌دانستند اما با وجود همه این پشتیبانی‌های جهانی، ملت ایران با قدرت ایمان و با مجاهدت و فداکاری خود توانست آن رژیم را ساقط کند و نظام جمهوری اسلامی را به‌جای آن مستقر کند که قدرتهای استکباری حتی طاقت دیدن آن را ندارند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای این تجربه ارزشمند را نشانه مهمی بر پیروزی جبهه حق دانستند و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که «اگر ایمان داشته باشید، برتر هستید»، خاطرنشان کردند: در راه ایمان باید «قوی، صریح و ثابت‌قدم» باشید و من اصرار دارم که در بیان مبانی اسلامی، آحاد ملت و مسئولین کشور صراحت داشته باشند.
ایشان با تأیید کامل لزوم برقراری ارتباطات جهانی، افزودند: پیشرفت ارتباطات بین‌المللی هیچ منافاتی با صراحت در بیان مبانی و اصول ندارد و باید در میدان عمل وارد شد و بر خدا توکل کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تجربه ملت ایران و پیروزی در جنگ تحمیلی، گفتند: ملت ما با دست خالی در جنگ تحمیلی پیروز شد، ملت ما با وجود تازه‌کار بودن در مسائل سیاسی و بین‌المللی بر توطئه دشمنان پیروز شد، ملت ما ۴۰ سال است که در مقابل یک جبهه قدرتمند مادی که از همه طرف بر او شمشیر کشیده، ایستاده است و این تجربه‌ها نشان می‌دهد راه «پیشرفت قوی، عزتمندانه و موفق»، ارتباط با قرآن است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم افزایش جلسات و آموزشهای قرآنی، به مسئله تلاوت قرآن همراه با توجه به معانی و مفاهیم قرآن اشاره کردند و افزودند: در تلاوت قرآن، اوج و فرود و لحن باید به‌گونه‌ای باشد که معانی و مفاهیم آن به شنونده منتقل شود، بنابراین باید هر چه بیشتر با قرآن مأنوس شد و زبان قرآن را فرا گرفت.
در این محفل نورانی، آقایان: حامد علیزاده، احمدرضا لطفی، رضا محمدپور، سیدمحمد حسینی‌پور، وحید نظریان، حسن عبدی، حمزه عوده‌زاده، مهدی عادلی، حامد سلطانی، محمدجواد پناهی، محمدرضا ستوده‌نیا
و گروههای مدیحه‌سرایی و همخوانیِ مشکات، سبیل‌الرشاد و محمد رسول الله، فضای حسینیه امام خمینی(ره) را به عطر دل‌انگیز قرآن و مناجات معطر کردند.
در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 781881

وب گردی

وب گردی